Trzy miliony na rozwój pracowników. HCM Deck, najszybciej rosnący start-up HR tech w kraju, pozyskał dodatkowy kapitał na akcelerację, rozwój i wejście na rynki zagraniczne. W krakowski start-up zainwestowali Innovatione Nest i Rafał Sonik – przedsiębiorca, kierowca rajdowy, zwycięzca Rajdu Dakar.
Nowoczesny system zamiast klasycznego Excela
Z usług krakowskiego HCM Deck korzysta blisko 100 tys. pracowników takich firm jak Lionbridge, OBI, Grupa WP. Aplikacja stworzona przez Rafała Niesłuchowskiego i Szymona Janickiego pomaga w prowadzeniu szkoleń, wymianie i zarządzaniu wiedzą, ocenie pracowników, a także komunikacji z nimi. Twórcy twierdzą, że pomysł na stworzenie wirtualnej platformy wyniknął z przestarzałego systemu i potrzeby zmian. Według raportu #Jutro przygotowanego przez HCM Deck pod patronatem HR Influencers, klasyczny Excel nadal dominuje w 40 procentach firm.
– W ciągu kilku ostatnich lat HR przekształcił się w multidyscyplinarną i innowacyjną dziedzinę – mówi Szymon Janicki. – Na rynku brakowało platformy, która w innowacyjny sposób wspierałaby ten obszar i stawiałaby na employee experience. Chcemy przekładać doświadczenia pracowników z codziennego życia na procesy w firmie. Skoro wyrażamy dziś swoją aprobatę dając lajki i swipe’y, to dlaczego na przykład nie możemy zapisywać się na szkolenia jednym kliknięciem?
Dodatkowy kapitał na ekspansję zagraniczną
HCM Deck pozyskuje finanse z działalności operacyjnej, jednak ze względu na dynamikę wzrostu, potencjał rynku oraz plany ekspansji zagranicznej, spółka zdecydowała się nie na sprzedaż udziałów, a na pozyskanie dodatkowego kapitału. W krakowski start-up zainwestowali Innovatione Nest i Rafał Sonik – przedsiębiorca, kierowca rajdowy, zwycięzca Rajdu Dakar.
Jak podkreśla Marcin Szeląg, partner Innovation Nest, fundusz inwestuje wyłącznie w spółki SaaS z sektora B2B. I tylko w takie, które mają potencjał, by wyjść poza lokalny rynek. – HCM Deck jest najważniejszym graczem na polskim rynku HR tech – mówi Szeląg. – Klarowna wizja rozwoju produktu, jego jakość i potencjał oraz doświadczeni founderzy, przekonały nas do tego, by zainwestować w start-up.
Jak twierdzą Niesłuchowski i Janicki, pieniądze pozyskane z inwestycji zostaną przeznaczone na rozwój produktu, m.in. w obszarach Learning & Development AI oraz Big data, a także dalsze działania wzrostu. W tej chwili w oddziałach HCM Deck w Krakowie, Tarnowie i Londynie pracuje ponad 70 osób.