Będą uczyć młodzież bezpiecznego zarządzania pieniędzmi

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Fundacja Zaradni wraz z Uniwersytetem Ekonomicznym rozpoczyna pięciodniowy program edukacyjny „Młody Menedżer". 40 najzdolniejszych uczniów ze szkół średnich weźmie udział w warsztatach poświęconych ekonomii. Wszystko po to, aby już na etapie szkoły średniej nauczyć ich bezpiecznego zarządzania swoimi pieniędzmi.

W pilotażowej edycji programu uczestnicy, którzy byli wyłonieni przez swoje szkoły, będą podzieleni na dwie grupy po 20 osób. Kryteria były jasne: każda ze zgłoszony szkół musiała wybrać po czterech uczniów wyróżniających się ambicją, wynikami w nauce i chęcią samorozwoju.

„Chcemy szerzyć wiedzę ekonomiczną"

W programie organizatorzy zaplanowali warsztaty dotyczące zaradności finansowej, gospodarowania pieniędzmi czy mądrych wyborów zakupowych. – Chcemy szerzyć wiedzę ekonomiczną, wiedzę o własnym portfelu finansowym. Jak budować swoją bezpieczną przyszłość i realizować plany, ale z drugiej strony nie popadać w zadłużenie z tego tytułu. – mówi Dariusz Olejnik Prezes Zarządu FundacjiZaradni.

Przez pięć dni w kampusie UEK będą odbywały się warsztaty, wykłady, spotkania z mentorami ze świata biznesu, wizyty w firmach czy case study na podstawie realnych firm. Organizatorzy zapowiedzieli, że skorzystają z nowoczesnych metod nauczania takich jak: konwersatorium, studium przypadku, debata, burza mózgów, prezentacja poglądów i wyników analizy, projekt praktyczny czy dyskusja moderowana. Ma to pomóc w zaszczepieniu w kursantach idei lifelong learning – głoszącej konieczność nieustannego rozwoju i pogłębiania wiedzy, która ma im pomóc wejść w dorosłe życie z pełną świadomością finansową.

Polska młodzież daleko w tyle

Jak tłumaczy Dariusz Olejnik, poziom wiedzy młodzieży z Polski jest w tym zakresie niższy niż wśród ich rówieśników z innych krajów. – W Polsce w porównaniu z innymi krajami poziom świadomości ekonomicznej młodych ludzi jest na niskim poziomie, a ich postawy względem finansów są świetnie stymulowane przez wielkie koncerny zajmujące się sprzedażą wszelkich dóbr. Brak w młodych ludziach odporności na marketing i sztuczne generowanie potrzeb. Dodatkowo widzimy spore zapotrzebowanie w zakresie przedsiębiorczości młodego Polaka. Widzimy to chociażby po statystykach zwiększonej aktywności dłużniczej. Mamy coraz więcej osób nadmiernie zadłużonych, które nie radzą sobie ze swoimi zobowiązaniami – ocenia Olejnik.

Organizatorzy nie wykluczają, że jeśli projekt osiągnie sukces to będzie kontynuowany i poszerzany o inne województwa. Ma on być też powtarzalny, dzięki czemu łatwo będzie można go przeprowadzić w czasie trwającego roku szkolnego.
News will be here