Będziemy drukować nawet ludzkie serca. Biznes uczy się, jak monetyzować technologię 3D

Od poniedziałku trwa 4. edycja Krakowskiego Tygodnia Startupów, podczas której organizowane są liczne wydarzenia łączące lokalną społeczność startupową ze światem biznesu, nauki i innowacji. W ramach #startKRKup odbyła się wczoraj największa konferencja popularno-naukowa o druku 3D w Polsce - zgromadzeni uczestnicy dyskutowali o przyszłości tej technologii, a także o budowaniu własnego biznesu opartego na druku 3D. Czy już niebawem wszystko będziemy mogli sobie po prostu wydrukować?

Ludzkie narządy, protezy, a nawet całe domy - technologia druku 3D ma wszechstronne zastosowanie, a pierwsze efekty jej komercjalizacji można obserwować na międzynarodowym rynku już od kilku lat. Drukarki 3D stają się powoli powszechnym narzędziem pracy, zyskując coraz liczniejszą grupę entuzjastów reprezentujących przeróżne branże biznesowe.

To właśnie z myślą o nich 17 października krakowskie ICE zamieniło się na cały dzień w centrum druku 3D z prawdziwego zdarzenia. Printed Conference zgromadziło w jednym miejscu doświadczonych ekspertów, inżynierów, startupowców i studentów - wszystko po to, aby przez cały dzień dyskutować o możliwościach technologii druku 3D i dowiedzieć się, jak z sukcesem wykorzystać je w biznesie. Wydarzenie połączone było z otwartymi i bezpłatnymi Targami Druku oraz Strefą Innowatora, w której każdy mógł zaprojektować i wydrukować swój trójwymiarowy prototyp.

Taniej, szybciej i efektywniej - biznes przechodzi na 3D

Program konferencji został podzielony na trzy sesje, spośród których każda poświęcona była innemu obszarowi technologii druku 3D. Podczas pierwszej sesji uczestnicy dowiedzieli się, gdzie zmierza druk 3D oraz w jaki sposób ta technologia funkcjonuje na polskim rynku. Druga sesja poświęcona była przeglądowi różnych technik druku 3D, podczas której praktycy pracujący na co dzień w technologiach FDM, SLA,SLS, PolyJet/MultiJet podzielili się z publicznością bogatym doświadczeniem zawodowym. Tematem trzeciego bloku konferencji było projektowanie - tam z kolei prelegenci zgłębiali temat dostępnych oprogramowań i sprzętu, który ułatwia modelowanie przestrzenne.

Najwięcej emocji wzbudziła czwarta sesja poświęcona tematowi budowania biznesu opartego na technologii wydruku. Coraz więcej polskich firm z różnych sektorów zaczyna przechodzić na ten typ produkcji, ponieważ jest nie tylko tańszy i szybszy, ale przede wszystkim efektywniejszy od tradycyjnych metod. Możliwości wykorzystania technologii druku 3D są teraz praktycznie nieograniczone, o czym świadczą liczne ( i spektakularne!) studia przypadków z polskiego podwórka, omawiane podczas konferencji. Uczestnicy mieli okazję poznać tajniki biodruku, zobaczyć, jak druk 3D wspiera wizualizację medyczną na salach operacyjnych oraz usprawnia produkcję samochodów.

Druk 3D ułatwia szybki rozwój innowacyjnych przedsiębiorstw i startupów. Jednym z ciekawszych projektów, które realizowaliśmy, były prototypy lusterek i lamp do polskiego superauta firmy  Arrinera – Hussarya. Mogliśmy przetestować wiele wariantów, a produkcja kolejnych modeli nie była kosztowna - mówi Jacek Krzyżanowski z Omni3D, który podczas Printed Conference opowiadał o praktycznym zastosowaniu druku 3D w prototypowaniu.

Biznes w obliczu technologicznej rewolucji

O przyszłości przedsiębiorczości i zmianach, jakie niesie ze sobą gwałtownie rozwijająca się technologia rozmawiano także podczas OMGKRK Academy #9: The Future Of Business with Digital University. We środę odbyło się pierwsze z trzech wydarzeń skierowanych do lokalnej społeczności startupowej, których organizatorem jest Fundacja Wspierająca #OMGKRK.

Tematem spotkania były możliwości i wyzwania w świecie biznesu związane z  zastosowaniem innowacji w takich dziedzinach, jak automatyzacja, sztuczna inteligencja, biometria, technologie informacyjne oraz wspomniany wcześniej druk 3D. Prelegenci, wśród których znaleźli się doświadczeni eksperci w obszarach high tech, sztucznej inteligencji i gospodarki cyfrowej, podzielili się ze zgromadzonymi uczestnikami refleksjami na temat tego, jak technologia zmieniła normy społeczne oraz jak ważne jest podążanie biznesu za zmianami, aby utrzymać swoją działalność na powierzchni.

#startKRKup

Krakowski Tydzień Startupów to największe, lokalne wydarzenie na styku innowacji, biznesu i kreatywności, za którego powstaniem i koordynacją stoi Urząd Miasta Kraków. Tegoroczna, 4. edycja wydarzenia potrwa od 15 do 21 października, a jej celem jest integracja społeczności startupowej oraz wykorzystanie potencjału jej różnorodności.

Głównym partnerem i współorganizatorem wydarzenia jest Miasto Kraków.

Organizatorami poszczególnych wydarzeń są w tym roku: Fundacja Wspierania Przedsiębiorczości „Activus Promptus”, Stowarzyszenie Geek Week Fest, Stowarzyszenie B1, Fundacja Inicjatyw Gospodarczych, Analitycznych i Technologicznych, Fundacja Wspierająca OMGKRK, Fundacja Kraków Miastem Startupów, Małopolskie Stowarzyszenie Kupców i Przedsiębiorców.

Wszystkie szczegóły wraz z harmonogramem wydarzenia i tematami prelekcji/szkoleń/paneli znajdują na profilu facebook: https://www.facebook.com/events/2196730387229521/

News will be here