„Fatalna jakość i zacinający się obraz”. Urzędnicy sprawdzają jakość transmisji z Euro

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że otrzymał liczne skargi na jakość internetowych transmisji w Ipli i na usunięcie z listy kanałów Cyfrowego Polsatu  ZDF i Das Erste, które nadają mecze mistrzostw Europy we Francji. Polsat tłumaczy, że problem dotyczy niewielkiej liczby klientów, UOKiK zapewnił, że dokładnie zbada całą sytuację – informuje „Rzeczpospolita”.

Z informacji udzielonych przez UOKiK wynika, że skargi składają zarówno indywidualni klienci jak i podmioty odtwarzające mecze publiczne we wszelkiego rodzaju strefach kibica. Zdaniem urzędników nadawca powinien przynajmniej zwrócić konsumentom poniesione koszty. Największym problemem są transmisje oferowane przez serwis Ipla.

– Konsumenci zwracają uwagę, że transmisja jest świadczona w niższej rozdzielczości lub wielokrotnie przerywana. Skarżą się, że spółka nie odpowiada na reklamacje zgłaszane za pomocą infolinii lub drogą elektroniczną – wyliczają urzędnicy.

„Urzędnicy mają niepełne informacje”

Stacja Polsat informuje, że odpowie na wszystkie pytania zadane przez UOKiK, jednak zaznacza, że urzędnicy mają niepełną wiedzę na temat zaistniałem sytuacji – Jak wynika z komunikatu UOKiK, posiada on informacje niepełne. Przesłane od nas zgłoszenia dotyczące Ipli były dokładnie przez nas analizowane i rozpatrywane indywidualnie bez zbędnej zwłoki, a użytkowników prosimy o dokładne opisanie, co dokładnie działo się w przypadku odbioru przez nich transmisji – mówi Tomasz Matwiejczuk, rzecznik Grupy Polsat.

Zapewnił też, że Polsat zagwarantował swoim użytkownikom mającym problemy szereg niestandardowych rozwiązań, a niedogodności dotyczyły jedynie niewielkiej liczby klientów. UOKiK bada też sprawę usunięcia kanałów niekodowanych, na których oglądanie meczów jest teraz możliwe jedynie za dodatkową opłatą. Aktualnie urzędnicy czekają na wyjaśnienia Polsatu, następnie zdecydują o dalszych działaniach.