Jesteśmy atrakcyjnym rynkiem hotelowym

Sheraton Grand Krakow fot. materiały prasowe

Coraz większe powody do zadowolenia ma branża hotelowa w Polsce. Rosnący rynek turystyczny spowodował, że w przeciągu ostatnich pięciu lat liczba hoteli wzrosła o 38%. Nasz kraj plasuje się też na piątym miejscu w Europie pod względem budowalnych i planowanych obiektów. Zyskują głównie marki globalne – donosi „Rzeczpospolita”.

W maju Sieć Sheraton Hotels & Resorts ogłosiła mianowanie Sheraton Krakow Hotel na Sheraton Grand Krakow, co jest równoznaczne z dołączeniem polskiego hotelu do grona najbardziej prestiżowych obiektów marki Sheraton na świecie, których jest tylko 25. Sheraton Grand będzie jedynym polskim hotelem znajdującym się w tym elitarnym gronie. Obecnie hotel przechodzi obecnie gruntowną renowację, która zostanie zakończona na początku 2017 roku.

W środę pojawiła sieć Starwood Hotels & Resorts poinformowała o planach na budowę luksusowego hotelu w Zakopanem. Tydzień wcześniej budowę dwóch nowych hoteli zapowiedział Hilton. Obiekty pojawią się w Gdańsku i Lublinie. W poniedziałek W Gdańsku grupa Orbis otworzyła kolejny obiekt typu Ibis.

Pomogą konferencje

Rośnie nie tylko liczba hoteli, ich standard, ale również zyski. Pomóc w tym ma również jesienny sezon konferencyjny. Z badania przeprowadzonego na próbie 600 firm przez IBRiS wynika, że połowa ankietowanych wydaje w trakcie szczytu konferencyjnego do 100 tysięcy złotych. – Łączny jesienny budżet konferencyjny dostępny na rynku szacowany jest na kilkadziesiąt milionów złotych – mówi Anna Nowakowska, menedżer w Narvil Conference &Spa.

Duże plany na terenie naszego kraju ma również Hilton. Firma zaplanowała budowę dwóch hoteli pod nazwą Hampton by Hilton. Nowe obiekty w Lublinie i Gdańsku przyjmą pierwszych gości już w przyszłym roku.

Właściciele powstających hoteli nie muszą obawiać się braku klientów. Spodziewany jest dalszy wzrost liczby turystów, którzy chcą odwiedzić nasz kraj. Goście krajowi też bardzo chętnie korzystają z hoteli w Polsce. Obecnie stanowią już 70% klientów. – Branża turystyczna w Polsce rozwija się bardzo dobrze i jest znaczącym czynnikiem wzrostu ekonomicznego. – ocenia Patrick Fitzgibbon, starszy wiceprezes ds. rozwoju na region Europy i Afryki w Hilton Worldwide.

News will be here