Kraków błyszczał w Monachium

fot. Sebastian Dudek/LoveKraków.pl

Delegacja z Krakowa po raz kolejny była obecna na największych targach nieruchomości Expo Real. Przedstawiciele miasta mieli za zadanie zaprezentować potencjał innowacyjny Krakowa i zachęcić zagranicznych inwestorów do lokowania swojego kapitału w grodzie Kraka. Bogata oferta spotkała się z dużym zainteresowaniem międzynarodowego środowiska.

Targi Expo Real to największe wydarzenie roku w branży nieruchomości, które odbywa się już od 20 lat. W czasie imprezy prezentowali się wystawcy z całej Europy, nawiązując przy tym biznesowe kontakty. Nie zabrakło też delegacji z Krakowa, która przedstawiła szerszej publiczności ofertę miasta. W czasie trzech dni reprezentacja ze stolicy Małopolski odbyła kilkadziesiąt spotkań.

Inwestorzy obserwują Kraków

Zagraniczni inwestorzy mocno zainteresowali się lokalnymi działkami pod zabudowę między innymi przy ul. Wielickiej, Olszeckiej i Tischnera oraz gruntami pod zabudowę biurową przy ul. Wita Stwosza, czy mieszkaniową wielorodzinną przy ul. Stanisława ze Skalbmierza i Al. Kijowskiej. Istotne były również informacje o rozwoju gospodarczym Krakowa i Małopolski.

W stolicy Bawarii przedstawiciele miasta odbyli też spotkania z inwestorami zainteresowanymi naszym rynkiem hotelowym i turystycznym. Krakowska Tauron Arena czy Centrum Kongresowe ICE Kraków na stałe zapisały się na mapie turystyki biznesowej i konferencyjnej, stając się miejscami powszechnie znanymi.

Lider w usługach dla biznesu

Nie bez znaczenia było także przedstawienie naszego potencjału naukowego i innowacyjnego. Oprócz Krakowa w czasie panelu organizowanego przez Messe Muenchen zaprezentowały się również Uttrecht, Monachium i Sztokholm. Uczestnicy docenili nasze miasto za pozycję lidera w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu.

Podobnie jak zeszłym roku, zakup powierzchni z usługami pakietowymi wraz z udziałem przedstawicieli miasta sfinansowany został ze środków europejskich w ramach implementacji projektu „Growing Internationally – Krakow’s Economy on the Rise”.

Odwiedzający krakowskie stoisko bardzo docenili możliwość skorzystania z materiałów dostępnych w Infokiosku – nowoczesnym, interaktywnym narzędziu, które zostało stworzone także dzięki środkom unijnym. Okazja do nawiązania kolejnych kontaktów pojawi się już za rok.