Kraków startupową stolicą Polski

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Około 26 wydarzeń i ponad dwa tysiące uczestników – tak będzie wyglądała trzecia edycja #startKRKup, która odbędzie się w dniach 23-28 października w Krakowie. Wydarzenie ma na celu prezentację i promocję lokalnych firm innowacyjnych. Krakowski Tydzień Startupów to wspólna inicjatywa Urzędu Miasta Krakowa oraz środowisk startupowych.

W ramach #startKRKup odbędzie się szereg szkoleń, konferencji czy warsztatów. Nie zabraknie także prezentacji dokonań lokalnych przedsiębiorstw. Łącznie organizatorzy przewidzieli około 26 wydarzeń, w których weźmie udział ponad dwa tysiące uczestników.

Ważną informacją jest powrót pod Wawel konferencji Bitspiration, która będzie prologiem do Tygodnia Startupów. Wydarzenie skierowane jest do przedstawicieli działów marketingu, sprzedaży, IT, HR oraz założycieli startupów oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Podczas tej edycji pojawią się m.in.: Monika Czaplicka, Anna Iller, Rahim Blak, Bartłomiej Rak, Andy Brandt i Robert Lipiński.

Dla poczatkujących i zaawansowanych

#startKRKup to także działania networkingowe i szkolenia. Znajdą coś dla siebie zarówno początkujący, jak i zaawansowani przedsiębiorcy oraz młodzież, która będzie miała okazje rozbudzić w sobie ducha przedsiębiorczości. Pomogą w tym dwudniowe warsztaty INRET Smart City Lab: Przedsiębiorcza młodzież – pierwszy milion, organizowany przez Klaster Przemysłów Kultury i Czasu Wolnego INRET oraz gra ekonomiczna prowadzona przez Małopolskie Stowarzyszenie Kupców i Przedsiębiorców.

Ci, którzy już teraz prowadzą działalność gospodarczą, na pewno nie przejdą obojętnie obok mini konferencji propagującej ideę tzw. technik zwinnych zarządzania projektami czy już kultowej Konferencji Czwartek Social Media.

Rozwiązać realne problemy

Warsztaty Dream Job poświęcone będą zarządzaniu i tworzeniu innowacyjnych produktów oraz zarządzaniu zespołem, marką i działaniami marketingowymi. W czasie Impact.Tech Krakow zaproszeni goście opowiedzą, w jaki sposób technologia może wpływać na rozwiązywanie realnych problemów takich jak zanieczyszczenie środowiska czy leczenie najcięższych chorób.

Nie zabraknie także wydarzeń promujących młodych startupowców, a także akcji pobudzających do tworzenia nowych startupów na terenie stolicy Małopolski. Istotną rolę odegrają również praktyczne wskazówki na temat komercjalizacji produktu.

Tygodniowi Startupów przez cały tydzień towarzyszyć będzie specjalnie przygotowana na #startKRKup gra Dragon Events, motywująca do uczestnictwa w jak największej liczbie wydarzeń. Gra została oparta o rozszerzoną rzeczywistość (AR), dzięki czemu idealnie wpisuje się w tematykę wydarzeń. Nagrody końcowe będą wartościowymi nagrodami rzeczowymi dopasowanymi do charakteru Tygodnia Startupów.