Krakowskie korporacje poszukują pracowników

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Obecnie w krakowskich korporacjach pracuje 36 tysięcy osób, jednak wiele wskazuje na to, że liczba zatrudnionych znacząco się zwiększy. Wszystko przez dynamiczny rozwój zagranicznych firm, które ulokowały swoje siedziby w Krakowie. Rośnie też liczba biurowców, więc można spodziewać się, że do naszego miasta zawitają kolejne przedsiebiorstwa, a już obecne poszerzą swoje oddziały.

Wzrost liczby zatrudnionych osób widoczny jest z roku na rok. W 2014 roku w krakowskich korporacjach pracowało 30 tysięcy osób. W ubiegłym roku było to już 36 tysięcy. Według prognoz w kolejnych latach należy spodziewać się wzrostu zatrudnienia na poziomie około 20%.

Jakich ofert będzie najwięcej?

– W przypadku firm, które dopiero wchodzą na rynek krakowski, możemy spodziewać się zarówno stanowisk managerskich jak i ofert pracy dla osób bez większego doświadczenia. Coraz więcej firm decyduje się wykonywać z Krakowa bardziej zaawansowane procesy biznesowe, co jest zdecydowanym plusem dla wszystkich osób które chcą związać swoją przyszłość z dużymi korporacjami – mówi Edyta Sander, Employer Branding Manager z MJCC.

Jak zauważa Edyta Sander, obecnie najwięcej ofert pracy jest w branży IT. Wynika to z tego, że jest to dział, w którym najtrudniej znaleźć pracownika spełniającego wszystkie niezbędne wymogi, aby pracować na danym stanowisku. – Głównym powodem jest fakt że jest to najbardziej rozwijająca się branża i aby być specjalista poszukiwanym na rynku trzeba się rozwijać cały czas, czasami tej motywacji brakuje. Kolejnym wyznacznikiem są kandydaci z określonym językiem obcym np. holenderski, koreański – tłumaczy.

IT, HR i finanse

Informacje o dużej liczbie ofert pracy w branży IT potwierdza Karolina Konik z agencji zatrudnienia Manpower. Jako kolejne działy, w których występuje wiele wolnych miejsc pracy wskazuje: obsługę klienta, HR i finanse. Zaznacza jednak, że niskie bezrobocie w Krakowie i rozwój Krakowa pozwalają na znalezienie pracy również w innych branżach.

– Panuje również duży popyt na pracowników branży Call Center, zwłaszcza do działów obsługi klienta, sprzedaży usług czy produktu. Wielość dostępnych tu ofert pracy wynika z dużej rotacyjności, którą obarczona jest ta branża, ale również jej ciągłego prężnego rozwoju w regionie. Podobne przyczyny kierują zwiększeniem liczby ofert dla pracowników banków, instytucji finansowych oraz ubezpieczeń – ocenia Karolina Konik.

Wystarczą języki obce i chęć nauki

Znajomość języków i chęć nauki to obecnie najważniejsze wymogi, jakie trzeba spełnić, aby otrzymać pracę w korporacji. – Oczywiście zdecydowanie łatwiej będą miały osoby, które kończą prestiżowe kierunki na dobrych uczelniach, ale w dzisiejszych czasach bardziej liczą się kompetencje miękkie niż wiedza teoretyczna którą nabywamy na studiach – podsumowuje Edyta Sander.