Krakowskie wino w szerokiej dystrybucji. Stworzone z myślą o kobietach

fot. Jan Ulicki

Chociaż historia polskiego winiarstwa jest bardzo bogata, wino nie jest trunkiem, który kojarzy się z naszym krajem, tak jak z Hiszpanią czy Włochami. Postrzeganie lokalnego wina w Polsce chce zmienić krakowska winnica Srebrna Góra, działająca od 2008 roku. Napój o nazwie Polka właśnie trafił do szerokiej dystrybucji handlowej.

Winnica Srebrna Góra położona jest na 28 hektarach i składa się z dwóch części. Pierwsza leży na terenie Bielan, druga po sąsiedzku w Przegorzałach. Samo poszukiwanie miejsca na otwarcie winnicy trwało trzy lata. Pod uwagę brano różne lokalizacje, gdzie w przeszłości produkowano wino: dawne winnice klasztoru Bernardynek w Staniątkach, zamek Tenczyn w Rudnie, gdzie w przeszłości znajdowała się winnica Potockich czy Winiary koło Gdowa.

Ostatecznie zdecydowano się na podkrakowskie Bielany i tereny, które od lat nie były wykorzystywane. Zgodę na uruchomienie winnicy udzielił ojciec Major Kongregacji Eremitów Kamedułów Góry Koronnej Lanfranco Longhi E.C.

Chociaż początkowo sporo problemów przyniósł wybór miejsca, teraz winnica może pochwalić się całkiem dużą produkcją. W 2012 roku wyprodukowano ponad 16 tysięcy butelek pierwszego wina. W 2015 było to już 65 tysięcy sztuk.

Powodem kobiety

Jak pokazują badania, wino w Polsce chętniej piją kobiety. Stanowią one 58% osób deklarujących picie wina w ostatnim roku. Wino jest też produktem, który 70% osób kupuje z myślą o wypiciu w towarzystwie kobiet. To też skłoniło przedstawicieli winnicy do wykorzystania potencjału tej grupy konsumentów. Do szerokiej dystrybucji w sklepie Lidl trafiło właśnie wino „Polka”. Jest to pierwsze polskie wino dostępne poza branżą winiarską.

– Analizując wyniki badań zdecydowaliśmy się wykreować kompozycje smakowe dedykowane kobietom. Z myślą o kobiecych gustach i oczekiwaniach oraz w cenie odpowiadającej ich wyobrażeniom na temat przystępnego wina, powstała Polka. Przyjemna, zbalansowana i łagodna w smaku – mówi Mirosław Jaxa Kwiatkowski, współwłaściciel winnicy.

20 tysięcy butelek

W ofercie sklepu dostępne są wina białe wytrawne i różowe półwytrawne z rocznika 2015, a także czerwone wytrawne z rocznika 2014 i 2015. Już teraz do sieci trafiło 20 tysięcy butelek, jednak spodziewane jest poszerzenie współpracy pomiędzy stronami.

– Chcieliśmy zwiększyć dystrybucję naszych win i trafić do szerszego grona odbiorców. Współpraca z Lidlem nam to umożliwiła. Stworzyliśmy wina, których cena w pełni oddaje jakość. Mamy nadzieję, że przypadną one do gustu Polakom i będą miały swój udział w krzewieniu kultury picia wina – mówi Mikołaj Tyc, współwłaściciel Winnicy Srebrna Góra.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Zwierzyniec
comments powered by Disqus

Najnowsze wiadomości

Wczytaj więcej

Mieszkanie

Biurowce i galerie

Korporacje

Praca

Przedsiębiorczość

Start-up