Listy z ZUS nie trafiają do przedsiębiorców

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Ponad 3,6 mln listów informujących o nowym indywidualnym numerze składkowym wysłał do płatników Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Tymczasem do krakowskiego oddziału ZUS wróciło aż 2207 nieodebranych listów.

Od 1 stycznia każdy przedsiębiorca będzie musiał posiadać indywidualny numer konta bankowego, który pozwoli na zapłacenie jednym przelewem wszystkich składek. Od tej daty poprzednie konta nie będą już dostępne. Zmiany mają dotknąć ponad 173 tysiące przedsiębiorców z powiatu krakowskiego.

Dotrzeć do odbiorców

W całym kraju Zakład Ubezpieczeń Społecznych skierował do płatników blisko 2,5 miliona listów. 1,1 mln listów zostało wysłanych do osób, które nie są aktywnymi płatnikami, ale mają zaległości w spłatach. Wiele z tych nie zostało jednak odebranych. Według danych z 30 października krakowski oddział ZUS zanotował 2207 nieodebranych korespondencji. W całym kraju jest to aż 70 tysięcy listów.

– Zakład będzie teraz wyjaśniał powody zwrotów i starał się dotrzeć z informacją o numerze rachunku składkowego do osób, których dotyczy zwrot korespondencji. Pamiętajmy, że informacji o naszym indywidualnym numerze rachunku składkowego możemy zasięgnąć w każdej placówce ZUS – informuje Bożena Bielawska, p.o. regionalnego rzecznika ZUS w Małopolsce.

Pomoże doradca

Terminowe opłacanie składek ma bezpośrednie przełożenie na ważność dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego. Bieżące wpłaty w pierwszej kolejności są przeznaczane na pokrycie długu. W przypadku, gdy jednorazowa spłata zadłużenia nie jest możliwa, wówczas można skorzystać z innej formy spłaty. ZUS proponuje skorzystanie z usługi doradcy, który dostosuje sposób uregulowania należności do indywidualnej sytuacji zadłużonego.


News will be here