Na Klinach może powstać nowy węzeł autostradowy

fot. Archiwum

Dwa warianty rozwiązań komunikacyjnych przedstawił BGK Nieruchomości, który planuje budowę mieszkania rządowego na Klinach na 3,5 tysiąca osób. Spółka chce uzyskać opinie z GDDKiA na temat budowy m.in. nowego węzła autostradowego.

Przedstawiciel Banku Gospodarstwa Krajowego Nieruchomości, państwowej spółki odpowiedzialnej za realizację osiedla przy ulicy Spacerowej w Krakowie w ramach rządowego programu Mieszkanie Plus, złożył wniosek do oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Władze instytucji chcą uzyskać opinie na temat propozycji rozwiązań komunikacyjnych dla nowego osiedla na Klinach.

Zmiany w układzie komunikacyjnym

– Realizując program Mieszkanie Plus, zdajemy sobie sprawę, że rozwiązania komunikacyjne, które istnieją w okolicy planowanej przez nas inwestycji, nie są satysfakcjonujące dla mieszkańców. Lokalne drogi już teraz charakteryzują się bardzo dużym natężeniem ruchu samochodowego – stwierdził Grzegorz Muszyński, wiceprezes BGK Nieruchomości.

Muszyński potwierdził, że spółka szuka panaceum na poprawę systemu transportowego w rejonie Klin. Według niego, rozwiązania, które konsultuje spółka z GDDKiA, będą korzystne nie tylko dla najemców programu Mieszkanie Plus, ale też dla mieszkańców Krakowa.

– Każde z zaprezentowanych rozwiązań pozwoli na skierowanie znaczącej ilości już istniejącego ruchu samochodowego na obwodnicę Krakowa. To spowoduje spadek natężenia ruchu na lokalnych drogach i osiedlowych ulicach, jak również przyczyni się do zmniejszenia liczby pojazdów wjeżdżających do centrum Krakowa – podkreśla przedstawiciel Banku.

Nowy węzeł autostradowy

Pracownicy BGK Nieruchomości zaprezentowali podczas konferencji prasowej dwa warianty rozwiązań komunikacyjnych. Pierwszy polegałby na budowie nowego węzła autostradowego, który znajdowałby się od strony ulicy Działowskiego.

W tym przypadku potrzebne byłoby uzyskanie odstępstwa z Ministerstwa Infrastruktury. Planowany węzeł znalazłby się w odległości 1,5 kilometra od istniejącego węzła Kraków Skawina oraz prawie 3 kilometry od węzła zakopiańskiego.


Drugi wariant zakłada połączenie ulicy Działowskiego z istniejącym węzłem Kraków Skawina. Wtedy inwestor musiałby poprowadzić wzdłuż autostrady dwie drogi, każda o długości 1,5 km.

O konkretnych kosztach przedstawiciel BGK Nieruchomościnie chciał jeszcze rozmawiać. Zapewnił, że w każdym przypadku jest to „kilkanaście milionów złotych”.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Swoszowice
News will be here