DataArt, firma zajmująca się doradztwem technologicznym na skalę globalną, otworzyła nowy oddział w Krakowie. Do końca przyszłego roku planuje zatrudnić w nim blisko 100 specjalistów IT. Krakowski oddział to trzecia filia DataArt w Polsce. Firma poszukuje przede wszystkim programistów, testerów oprogramowania i analityków biznesowych.
– W ciągu kilku lat obecności w Lublinie i Wrocławiu DataArt osiągnęła wysoki poziom rozpoznawalności marki i uważamy, że potencjał do dalszego wzrostu zatrudnienia jest naturalnie ograniczony. Równocześnie obserwujemy lawinowy wzrost zapotrzebowania na usługi programistyczne. Stąd podjęliśmy decyzję o otwarciu nowego oddziału w Krakowie i zainteresowaniu ekspertów IT naszą firmą na nowym, lokalnym rynku. Uważamy, że jesteśmy w stanie w ciągu roku zbudować w Krakowie 90-osobowy zespół – powiedział George Kremenetsky, prezes zarządu DataArt Kraków.
Firma poszukuje osób pracujących w różnych technologiach, ze szczególnym nastawieniem na Javę, JavaScript, .NET, Android, iOS, a także testerów oprogramowania oraz analityków biznesowych. – Nasi nowi pracownicy będą mieli szanse współtworzyć oprogramowanie dla światowego lidera branży retail food i innych globalnych marek – dodał George Kremenetsky.
Nowy oddział DataArt w Krakowie powstał w biurowcu przy ul. Jana Dekerta 24 i ma osiągnąć pełną zdolność operacyjną do końca roku.
73 proc. osób w IT pracuje zdalnie
Jak przekonuje George Kremenetsky, biuro w Krakowie pozwoli nie tylko na rekrutację nowych specjalistów z lokalnego rynku, ale ma być też przestrzenią coworkingową dla pracowników z południowej i centralnej części Polski, którzy preferują pracę hybrydową lub zdalną.
Z badania przeprowadzonego na zlecenie DataArt przez agencję sondażową Minds&Roses w lipcu 2021 roku wynika, że w ten sposób pracuje obecnie ogromna większość specjalistów IT. O ile przed wybuchem pandemii trzy czwarte osób pracowało z biura, a jedynie co dziesiąty z domu, tak obecnie 73 proc. pracowników pracuje zdalnie, 18 proc. hybrydowo, a stacjonarnie jedynie 9 proc. osób.
W najbliższych miesiącach planowana jest w mieście intensywna kampania marketingowa w celu promocji marki oraz ofert pracy. Nowi pracownicy wezmą udział w projektach dla klientów z branży retail oraz finansowej, a także innych branż.
- Obserwujemy rosnący popyt na usługi technologiczne. W ostatnich latach dynamika w zasadzie nie zwalniała. Jedynym wyjątkiem był wybuch pandemii w 2020 roku, kiedy liczba nowych projektów zmalała. W kolejnych miesiącach portfel zamówień jednak się odbudował, i to ze sporą nawiązką. W efekcie w 2020 roku zwiększyliśmy zatrudnienie w obu biurach w Polsce od 10 do 20 proc. Mamy wszystkie podstawy by twierdzić, że ten stan się utrzyma – powiedział George Kremenetsky.