Cisco Global Services Center powstało w Krakowie dokładnie pięć lat temu. Początkowo w biurowcu przy ulicy Dekerta pracowało 80 osób. Dziś jest to już 1300 zatrudnionych, z których 2/3 to Polacy, a pozostali pracownicy to przedstawiciele 40 krajów, w tym m.in. Madagaskaru, Hondurasu czy Brazylii. Z okazji pięciolecia obecności w Krakowie firma zapowiedziała dodatkowe zatrudnienia i pozyskiwanie nowych zaawansowanych zadań.
Cisco Global Services Center w Krakowie jest jedną z trzech najważniejszych lokalizacji firmy na świecie. Firma świadczy z naszego miasta usługi o wysokim stopniu skomplikowania. Wszystko odbywa się w ramach Network Operations Center, gdzie specjaliści dbają o stan sieci i infrastruktury informatycznej swoich klientów i Security Operations Center zajmującego się zwalczaniem cyberzagrożenia, na które narażeni są klienci Cisco.
Jedyne centrum w Europie
Tego typu centra mieszczą się obecnie jedynie w Krakowie, USA i Japonii, co pozwala na pracę w godzinach biznesowych w trzech strefach czasowych. Dzięki temu klienci mają zapewnione bezpieczeństwo przez 24 godziny na dobę.
– Kraków to jedyna w tym regionie taka lokalizacja. Chcielibyśmy dalej się rozwijać i w Krakowie jesteśmy w stanie to zrobić. Kraków to dla nas klejnot w koronie. W tego typu pracy ważne jest bezpieczeństwo i to centrum w Krakowie jest jednym z trzech takich centrów Cisco, które oferuje usługi w zakresie bezpieczeństwa – mówi Ramon Tancinco, dyrektor Cisco Global Services Center.
1300 pracowników
Uwagę przykuwają przede wszystkim liczby. W maju 2012 roku krakowskie centrum usług Cisco zatrudniało w Krakowie przy ulicy Dekerta 80 osób. Teraz jest to już 1300 pracowników na terenie naszego miasta, z czego 2/3 stanowią Polacy.
– Wszyscy myślą, że zagraniczni pracownicy to osoby z pobliskich krajów jak Ukraina czy Słowacja. Faktycznie tak jest, ale mamy również osoby pochodzące z Madagaskaru, Hondurasu czy Brazylii. Dla mnie zawsze to jest niesamowita sprawa, jak dowiaduję się, w jaki sposób ci ludzie zdecydowali się przyjechać do Krakowa. Oczywiście uważam, że Cisco jest fantastycznym miejscem pracy, ale Kraków to magnes, który ich przyciąga – uważa Ramon Tancinco.
Wśród klientów z Cisco, obsługiwanych z Krakowa, znajdują się wiodący ogólnoeuropejscy i globalni operatorzy telekomunikacyjni, instytucje ubezpieczeniowe i finansowe czy globalne firmy z sektora dóbr konsumenckich.