Praca z domu czy biura? Ich pracownicy mają wybór

fot. ŁJ

Pracownicy Cisco na całym świecie, w tym 2 200 zatrudnionych w Krakowie, mają prawo zdecydować, czy chcą pracować z domu, czy z biura. Ponad 80 proc. z nich preferuje pracować 3-5 dni w tygodniu w domu.

– Cisco jest przekonane, że praca to nie tylko miejsce, do którego uczęszczamy na co dzień, ale pracą jest to, co robimy. W związku z tym Cisco zdecydowało się zacząć eksperyment na skalę globalną, który polega na tym, że każdy z pracowników firmy ma wybór, jak często będzie pracować z domu czy biura – powiedziała Jolanta Nowak, liderka ds. HR w Cisco Kraków.

Firma przenosi ciężar odpowiedzialności na liderów i oczekuje, że to oni zadbają o pracę w swoich zespołach. – W tym modelu hybrydowym to liderzy będą odpowiadać za swój zespół i układać najbardziej efektywne modele pracy. To oni będą decydować, kiedy warto przyjść do biura, a w których momentach nie ma znaczenia, z jakiego miejsca pracujemy  – dodała Jolanta Nowak.

Prawie cały kompleks biurowy Enterprise Park, zlokalizowany przy ul. Powstańców Wielkopolskich na Zabłociu, zajmuje Cisco Kraków. Firma zatrudnia tutaj ok. 2200 pracowników, z czego 70 proc. pracuje w obszarze Customer Experience (CX). Co ciekawe, 40 proc. pracowników krakowskiej siedziby firmy stanowią kobiety. Ponadto Cisco Kraków to największe centrum CX firmy w regionie EMEAR.

Kraków odgrywa kluczową rolę

Cisco Global Services Center w Krakowie obchodzi w tym roku 10-lecie działalności. W sierpniu do zespołu dołączył Jacek Przybylski, wieloletni pracownik i lider w firmie Atos, który został wybrany na nowego dyrektora krakowskiego oddziału. Przejął tę funkcję od Ramona Tancinco.

– Moje priorytety, jeśli chodzi o Kraków, to dalsze powiększanie centrum, nie tylko w liczbach, ale również pod względem dojrzałości biznesowej. Chcemy przenieść Cisco Kraków jeszcze wyżej w łańcuchu korporacyjnym, a także zamierzamy pielęgnować kulturę wśród pracowników, która polega m.in. na działaniu na rzecz lokalnej społeczności – mówił Jacek Przybylski, nowy dyrektor i lider Cisco Kraków.

Trzy główne obszary rozwojowe dla krakowskiego centrum usług Cisco to przede wszystkim cyberbezpieczeństwo, innowacje oraz inwestycje w rozwój oprogramowania. W Cisco Kraków znajduje się jedno z czterech funkcjonujących nieprzerwanie na całym świecie centrów cyberbezpieczeństwa (tzw. SOC – Security Operations Center).

– Cyberbezpieczeństwo, rozwój oprogramowania i innowacje są dla nas w Krakowie obszarami kluczowymi. Naszym celem jest nie tylko rozwijanie się zgodnie z kierunkiem transformacji Cisco, ale także bycie na jej czele. Na terenie naszego kampusu znajduje się jedyne w regionie EMEAR Centrum Operacji Bezpieczeństwa Cisco oraz zespół 300 specjalistów zajmujących się bezpieczeństwem cyfrowym – dodał Jacek Przybylski.