Wśród 80 tytułów zgłoszonych do konkursu znalazły się gry z całego świata, m.in. z Ukrainy, Rosji, Stanów Zjednoczonych, Turcji, Chile czy Niemiec. Spośród wszystkich nadesłanych tytułów jury wybrało najlepszą 60. Jednak tylko 20 z nich powalczy o statuetkę w głównej kategorii, jaką jest Best Indie Game.
40 pozostałych będzie rywalizować o wyróżnienie w kategorii Best Indie Mobile Game, Community Vote oraz nagrody przyznawane przez redakcje Graczpospolita.pl, TVGRY czy Ustatkowanygracz.pl.
Dwie pieczenie na jednym ogniu
Konkurs Indie Showcase swój finał będzie miał w czasie Digital Dragons, prestiżowej międzynarodowej konferencji zrzeszającej środowisko branży gier w Europie.
– Digital Dragons to konferencja, która już od ośmiu lat odbywa się w Krakowie i jest organizowana przez Krakowski Park Technologiczny, który dostrzegł wówczas potencjał sektora gier i zdecydował się na szereg działań wspierających tę branżę – tłumaczy Maciej Śliwiński, koordynator Indie Showcase. – Jednym z nich było właśnie zorganizowanie konferencji, która na przestrzeni ośmiu lat urosła od 300 osób podczas pierwszej edycji do 1700 uczestników obecnie – dodaje. Będzie to również siódma edycja, w czasie której odbędzie się finał konkursu.
Zielone światło od miasta
Jednym z tegorocznych sponsorów konkursu jest Miasto Kraków. To właśnie miasto ufundowało główną nagrodę w wysokości 10 tys. zł dla zwycięzcy statuetki Best Indie Game.
– Nie jest to nasza pierwsza współpraca z urzędem miasta. Z mojego doświadczenia i kontaktu z deweloperami wynika, że zwycięzcy, do których trafia ufundowana przez Urząd Miasta nagroda, inwestują ją w rozwój, czy to swojego tytułu, czy zespołu – komentuje Śliwiński.
– Na pewno są to dla nich dodatkowe środki na przeprowadzenie szkoleń wewnątrz firmy, zakup sprzętu, który jest potrzebny do tworzenia gier. Nie znam sytuacji, w której nagroda byłaby premią dla zespołu. Z mojego doświadczenia zawsze jest ona inwestowana w rozwój firmy w taki czy inny sposób – podkreśla.
Kolejnym głównym sponsorem tegorocznej odsłony konkursu jest Tap Tap Games z Huuuge Games. Studio na co dzień tworzy i wydaje gry mobilne, które cieszą się popularnością wśród milionowej rzeszy fanów.
Poza możliwością zaistnienia w środowisku potencjalnych nabywców, dystrybutorów oraz graczy zwycięzca głównej nagrody wzbogaci się również o kolejne 25 tys. zł. Środki zostaną przeznaczone na kampanię promocyjną na łamach serwisu, który ją ufundował, a więc gry-online.pl.
Krakowski akcent nie tylko wśród organizatorów
Wśród uczestników konkursu znalazły się aż trzy studia z Krakowa. Pierwsze z nich to Redi Games, który zgłosił grę Nor’Easter. Drugim krakowskim zespołem jest studio Wild Berry Games ze swoją grą Hamster Bob. Obie drużyny powalczą o wyróżniania wspólnie z 38 innymi grami.
O główną nagrodę powalczy tylko jedno studio współpracujące z twórcami z Krakowa. Jest nim Layopi Game i ich gra Devil’s Hunt.
Konkurs to dla początkujących twórców szansa na rozwój. – Gry, które do tej pory zdobywały czołowe miejsca, bardzo często mogły później liczyć na rynkowy sukces, pokazuje to przykład Timbermana od Digital Melody czy 911 Operator autorstwa Jutsu Games – podsumowuje koordynator Indie Showcase z KPT.