Rekordowa siatka połączeń Ryanair z Krakowa

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Ryanair ogłosił we środę aż czternaście nowych połączeń lotniczych z Krakowa. Ponadto przedstawiciele przewoźnika zapowiedzieli dodatkowe loty na trasach już działających.

Jak przewidują przedstawiciele Ryanair, nowe trasy z Krakowa spowodują blisko 40-procentowy wzrost ruchu na lotnisku. To największy w historii rozkład lotów z naszego miasta. Od tego roku pasażerowie będą mogli polecieć do Aten, Barcelony, Berlina, Glasgow, Göteborga, Lizbony, Malmö, Marrakeszu, Marsylii, Neapolu, Norymbergi, Pragi, Sewilli i Tel Awiwu. Trzy nowe połączenia dotyczą sezonu zimowego. Są nimi loty do Porto, Walencji i Wenecji Treviso. Tym samym Ryanair obsłuży blisko 2,75 mln pasażerów.

Na większości nowych tras loty odbywać się będą dwa razy w tygodniu. Wyjątkiem będzie Berlin, do którego loty mają startować codziennie. Ponadto trzy razy w tygodniu samoloty wystartują do Göteborga, Malmö i Norymbergi.

Więcej lotów, tańsze bilety

Ryanair zamierza również zwiększyć liczbę lotów do Gdańska. Nad morze będziemy mogli polecieć trzy razy w tygodniu. Dwa razy w tygodniu Ryanair poleci na Maltę i aż pięciokrotnie do Sztokholmu.

– Cieszymy się z wyników sprzedaży na lato 2017. Rekordowy poziom rezerwacji lotów z i do Krakowa pozwala nam na obniżenie cen biletów. Z okazji ogłoszenia rozkładu lotów z Krakowa na zimę 2017/2018, wprowadzamy do sprzedaży bilety już od 65 złotych. Rezerwacji biletów w promocyjnych cenach można dokonać od poniedziałku 6 lutego do północy – powiedział Juliusz Kumorek, Członek Zarządu Ryanair ds. Regulacyjnych i Prawnych.

Sukces Kraków Airport

– Długo oczekiwane połączenia do Lizbony Marsylii, Pragi czy Norymbergi są doskonałym uzupełnieniem oferty tradycyjnych przewoźników latających z krakowskiego lotniska. Cieszymy się także z otwarcia Kraków Airport na nowy rynek, jakim jest Afryka Północna – przyznał Radosław Włoszek, Prezes Zarządu Kraków Airport.

– Konsekwentnie negocjujemy uruchomienie nowych połączeń tak, aby oferta była dostosowana zarówno dla potrzeb pasażerów biznesowych, jak i tych, którzy samodzielnie planują wypoczynek. Jest to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku, czyli zmianę sposobu organizacji wyjazdów urlopowych – dodał.