Sama pensja nie wystarczy. Korporacje kuszą benefitami

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Karty sportowe czy prywatna opieka medyczna to już niemal standard w większości firm, którym zależy na dobrym samopoczuciu i docenieniu swoich pracowników. Obecnie coraz bardziej powszechne stają się nowe sposoby motywacji, które sprawiają, że firma zyskuje w oczach potencjalnego pracownika.

Obecnie najbardziej popularnymi benefitami, które pracodawcy oferują swoim pracownikom, są karnety sportowe, dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne czy prywatna opieka medyczna. Coraz częściej pojawiają się też szkolenia branżowe, finansowanie kursów nauki języka obecnego czy wejściówki do miejsc związanych z rozrywką czy kulturą.

– W tym kontekście bardzo ważne jest wcześniejsze sprawdzenie, jaka forma motywacji zadowoli pracownika najbardziej. Pracodawcy powinni pamiętać o tym, że nie wszystkich ucieszy ten sam program benefitów. Warto więc wprowadzić system tzw. kafeteryjny, gdzie pracownik ma możliwość wyboru – radzi Weronika Sierant, HR Manager z Smart MBC.

Korporacja zatankuje samochód

Ten rodzaj motywacji jest obecnie podstawowym benefitem w firmie EPAM. Multikafeteria pozwala każdemu pracownikowi korporacji samodzielnie zdecydować, na co chce przeznaczyć przysługujące mu w każdym miesiącu środki. Poza standardowymi możliwościami, które obecnie oferuje większość firm, można przeznaczyć środki na zakupy czy paliwo. Firma inwestuje tez w liczne wydarzenia branżowe i konferencje, na których pracownicy mogą dzielić się swoją wiedzą.

– Wspieramy też dzielenie się wiedzą z środowiskiem IT. Przykładem tego może być Tech Talk, który odbył się 9 maja w Krakowie. Takie spotkania z naszymi ekspertami są bardzo cenne, ponieważ różne osoby mogą wymienić się wiedzą z doświadczonymi specjalistami. Poza tym chętnie wspieramy inne wydarzenia branżowe, bo wierzymy, że najlepszą inwestycją dla naszej firmy są kompetencje naszych pracowników – mówi Sebastian Dyla, specjalista ds. marketingu rekrutacyjnego z firmy EPAM.

„Wartość benefitów jest nieoceniona”

Zdaniem Weroniki Sierant coraz więcej kandydatów zwraca uwagę na to, z jakich benefitów będzie można skorzystać w firmie. Dostrzega też, że pracownicy przyzwyczajają się do nich i jeżeli wcześniej mieli możliwość skorzystania, a w nowej firmie ich brakuje to będzie to duży minus.

–  Słyszałam o sytuacji, gdzie pracownik odszedł do innej firmy, ponieważ oferowała wyższe wynagrodzenie, natomiast nie było w niej dostępu do benefitów, który proponowała wcześniejsza firma. To było duże zaskoczenie, że każdy musiał płacić za bilety do kina czy karnet na siłownię. Pracownik zatęsknił za starą firmą, co pokazuje, że wartość benefitów w firmie jest nieoceniona – ocenia Weronika Sierant.

Potrzebna kampania informacyjna

Jak ocenia Anna Cichy, specjalista ds. marki pracodawcy w MJCC, wiele firm często nie zdaje sobie sprawy, że kluczowe w przypadku benefitów jest odpowiednie komunikowanie o ich dostępności. Jest to niezbędne do owocnej współpracy obydwu stron.

– Poza standardowym, najczęściej spotykanym pakietem świadczeń, jako benefit mogą zostać przedstawione elastyczne godziny pracy, możliwość korzystania z pryszniców przez dojeżdżających na rowerze, dobrze wyposażona lodówka lub dostępność konsoli do gier. Na dobrze przeprowadzonej kampanii informacyjnej zyskają obie strony – pracownik będzie miał wiedzę, z czego może korzystać, jak i świadomość własnej wartości dla organizacji, a firma zbuduje podstawy pod silną markę pracodawcy – podsumowuje Anna Cichy.

News will be here