„Szukamy osób po studiach, ekspertów i liderów” [Rozmowa]

W piątek firma Shell oficjalnie zainaugurowała działalność swojego centrum nowoczesnych usług biznesowych. Przy ulicy Czerwone Maki powstały cztery budynki wybudowane specjalnie dla Shell, w których pracuje już 2700 osóbO utworzeniu SBO, możliwościach biurowców i planach rekrutacyjnych firmy rozmawiamy z Agnieszką Pocztowską, dyrektorem generalnym Shell Business Operations w Krakowie.

Łukasz Dankiewicz, LoveKraków.pl: Kiedy tak naprawdę powstał pomysł o utworzeniu Shell Business Operations w Krakowie?

Agnieszka Pocztowska, dyrektor generalny SBO Kraków: To była dłuższa, terminowa myśl. Ten temat pojawił się w związku z rozwojem firmy i coraz większym apetytem na wykorzystanie kompetencji Krakowa. Projekt zaczął się 15 miesięcy temu, ale projektowanie i analiza naszych potrzeb to było kolejne kilkanaście miesięcy wstecz. Nowy projekt związany jest z naszym sukcesem.

Mają państwo do dyspozycji 26 tysięcy mkw. powierzchni biurowej, zlokalizowanych w czterech budynkach. Jest jakaś część oferty, która odróżnia Shell od innych korporacji?

Sam fakt, że pracownicy mówili nam, jak chcą, żeby ten budynek wyglądał, jest już podejściem - wydaje mi się -dość wyjątkowym. Przestrzenie wspólne, kolory ścian, wykładziny to również pomysły pracowników. Obserwowaliśmy, w jaki sposób pracownicy najbardziej efektywnie pracują, w jaki się spotykają, po to, by zaoferować im takie przestrzenie. Energetycznie ten budynek również jest benchmarkiem. Niedawno otrzymaliśmy międzynarodowy certyfikat Breeam, który potwierdza, że ustawienie, materiały i sposób ich wykorzystania pozwala nam optymalizować energię. To jest też kwestia nasłonecznienia, istotna w pracy w biurze. To powoduje, że czujemy się tu komfortowo i dobrze.

Coś, co przykuwa uwagę?

Mamy tutaj również ruchome biurka, ze względu na ergonomię i fakt, że pracownicy, którzy siedzą cały dzień, niekoniecznie uważają, że są w najbardziej optymalnej pozycji pracy. Koniec końców dostaliśmy ofertę dostosowaną wyłącznie do naszych potrzeb.

Bliskość uczelni była kryterium decydującym przy wyborze lokalizacji?

Jednym z kluczowych kryteriów była codzienna podróż do pracy pracowników. Bardzo dokładnie analizowaliśmy, gdzie nasi pracownicy mieszkają, jakie są ich najczęstsze praktyki dojazdowe i nie ukrywam, że fakt świetnej infrastruktury, którą udało nam się jeszcze z miastem poprawić, spowodował, że to była dla nas bardzo dobra oferta. Jest to też miejsce, które daje nam potencjał długoterminowy.

Zatrudniają państwo już 2600 pracowników i zapowiadają Państwo dalszą rekrutację. Kogo szukacie?

Nasz profil bardzo się rozszerza. Mamy ciekawą ofertę dla osób po studiach, ponieważ dajemy im okazję, żeby rozpocząć przygodę w firmie z dużą kulturą i doświadczeniem. Szukamy także ekspertów z bardzo szerokich i komercyjnych dziedzin. Pracujemy z naszymi kluczowymi klientami biznesowymi, pracujemy w obszarze logistyki i łańcucha dostaw. Zajmujemy się zagadnieniami prawnymi i kontraktowymi. Szukamy także liderów, bo są oni absolutnie kluczowym zasobem każdej organizacji, więc tutaj również mogą budować pozycję lidera zespołu, projektu, biznesu czy swoją pozycję globalną. Portfolio jest bardzo szerokie i każdy może znaleźć coś dla siebie w zależności od aspiracji, tempa rozwoju czy zainteresowań.

Plany na najbliższą przyszłość?

Kontynuujemy to, co robimy teraz i dalej się rozwijamy. Myślę, że nadal będziemy tworzyć ciekawą ofertę pracy dla mieszkańców Krakowa, ale nie tylko. Nasze poszukiwania wykraczają już poza granicę kraju. Będziemy widoczni w Krakowie, który jest unikatowy sam w sobie. Cieszymy się, że możemy wspierać miasto.

comments powered by Disqus

Najnowsze wiadomości

Wczytaj więcej

Mieszkanie

Biurowce i galerie

Korporacje

Praca

Przedsiębiorczość

Start-up