Telefonia VoIP i jej najważniejsze zalety

Telefonia VoIP zyskuje coraz większe zainteresowanie wśród użytkowników Internetu. Coraz częściej decydują się oni bowiem zastąpić tradycyjne telefony stacjonarne oraz komórki właśnie nowoczesną telefonią VoIP. Do jej obsługi wymagane jest jedynie stałe i stabilne łącze internetowe oraz dedykowane oprogramowanie, które możemy zainstalować na smartfonie, tablecie lub komputerze. Bardziej wymagający użytkownicy, aby móc korzystać z dobrodziejstw telefonii VoIP, mogą także zakupić specjalny aparat telefoniczny, aczkolwiek nie jest to konieczne. Czym jest telefonia VoIP i jakie są jej najważniejsze zalety?

Telefonia VoIP – rozmowy telefoniczne za pośrednictwem Internetu

Skrót VoIP to po angielsku „voice over Internet Protocol” i oznacza, najprościej rzecz ujmując, przesyłanie głosu za pośrednictwem protokołu internetowego. Korzystając z telefonii VoIP wykonujemy oraz odbieramy połączenia telefoniczne korzystając bowiem nie z infrastruktury operatorów stacjonarnych lub komórkowych, ale z samego Internetu.

Właśnie z tego powodu, aby móc bez przeszkód korzystać z telefonii internetowej, niezbędnym warunkiem jest posiadanie stałego dostępu do szybkiego oraz stabilnego łącza internetowego. Jest to jednak warunek bardzo prosty do spełnienia, gdyż dziś dostęp do sieci posiada każdy z nas, a sama jakość połączeń internetowych w większości przypadków jest bardzo dobra.

Główne zalety telefonii internetowej

Telefonia VoIP największe uznanie i popularność zyskała w świecie biznesu. Wynika to z jej praktyczności, niskiej ceny oraz wysokiej funkcjonalności. Telefonia internetowa nie działa bowiem sama, ale stanowi jedną z najważniejszych usług, które wchodzą w skład wirtualnej centrali telefonicznej. Jest to kompleksowe narzędzie służące do jeszcze lepszego zarządzania komunikacją głosową, które przydaje się w każdej firmie. Jakie najważniejsze zalety oferuje telefonia VoIP?

Brak konieczności zakupu dodatkowego sprzętu

Telefonia VoIP jest aktualnie najtańszym dostępnym na rynku rozwiązaniem służącym do odbierania oraz wykonywania połączeń głosowych. Aby rozpocząć z niej korzystanie nie jest konieczny zakup specjalnego sprzętu. Telefonia VoIP może być bowiem uruchomiona na każdym laptopie, smartfonie czy tablecie wyposażonymi w popularne systemy operacyjne. Wystarczy jedynie zainstalować na nich dedykowane oprogramowanie, które udostępni nam operator i zacząć korzystać z telefonii VoIP. Uruchomienie usługi trwa zaledwie kilka minut.

Darmowe rozmowy w ramach jednej sieci

Ekonomiczność telefonii internetowej to nie tylko brak konieczności zakupu dodatkowych urządzeń. To bowiem także znacznie niższy koszt wykonywania połączeń na numery stacjonarne i komórki, pakiety darmowych minut oraz całkowicie bezpłatna komunikacja w ramach tej samej sieci operatorskiej. Oszczędności w szczególności zauważą te osoby, które na co dzień wykonują liczne połączenia zagraniczne. Ich koszt, przy korzystaniu z telefonii VoIP, jest bowiem zdecydowanie niższy niż korzystając z tradycyjnej telefonii komórkowej i stacjonarnej.

Widget Smart Call-Back

Praktyczny widget Smart Call-Back to jedna z funkcji oferowanych przez platformę Call-Flow Management. Znajdziemy go w ramach oferty telefonii VoIP w Dzinga. Wigdet Smart Call-Back umieszczany jest na firmowej stronie internetowej i pozwala klientom na szybki kontakt z firmą. Co ciekawsze, widget reaguje na zachowanie osoby, która chciałaby opuścić już stronę, sugerując jej by zostawiła swój numer kontaktowy lub bezpośrednio połączyła się z konsultantem. Jest to bardzo ważne, gdyż udowodniono, że w przypadku osób, które prowadziły rozmowę telefoniczną z konsultantem, aż o 75% rosną szanse, że skorzystają one z usług tej właśnie firmy.

News will be here