Twórcy gier z szansą na sukces w KPT

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Już po raz czwarty twórcy gier niezależnych zmierzą się w konkursie Indie Showcase w ramach kolejnej edycji międzynarodowej konferencji profesjonalistów z branży gier – Digital Dragons. Organizatorem tegorocznej edycji jest Krakowski Park Technologiczny.

W ramach Indie Showcase prezentują się twórcy gier niezależnych, niezrzeszeni jeszcze w żadnych studiach. Pojawiają się też osoby, które szukają inwestora, pomysłu na grę czy pracowników. – Ten moduł w ramach Digital Dragons poświęcony jest właśnie im. Na zakończenie konferencji wybieramy najlepszą grę, przyznajemy też nagrody dla najlepszych polskich produkcji w minionym roku – mówi Barbara Wityńska-Słącz z Krakowskiego Parku Technologicznego.

Właśnie trwa rekrutacja dla chętnych do wzięcia udziału w konkursie. – Nie wszystkie projekty mogą być u nas prezentowane. Chodzi przede wszystkim o stopień zaawansowania projektu, oceniamy, jakie ma on szanse. Tworzymy radę, która ocenia, które gry mogą być pokazane szerszej publiczności – dodaje Barbara Wityńska-Słącz.

Jak było wcześniej?

W ubiegłym roku w wydarzeniu wzięło udział 60 zespołów, które zaprezentowały 70 produkcji. Wówczas nagrodę główną otrzymało studio Jutsu Games, którego produkcja – 911 Operator – zyskała największe uznanie jury złożonego z polskich weteranów branży gier wideo – tak deweloperów, jak osób związanych z mediami i rynkiem wydawniczym.

Sukces w Krakowie nie został niezauważony poza granicami kraju. Produkcja cieszy się ogromną popularnością na świecie. Gdy nagrodzony 911 Operator walczył o fundusze na platformie finansowania społecznościowego Kickstarter, Krakowski Park Technologiczny wsparł projekt najwyższą przewidzianą w zbiórce kwotą.

Przed rokiem drugą pozycję zajął Crush Your Enemies warszawskiego studia Vile Monarch. Wydana globalnie na PC, Androida i iOS przez Gambitious Digital Entertainment uproszczona strategia czasu rzeczywistego z urokliwą grafiką retro znalazła uznanie wśród graczy i krytyków. Jednak to właśnie na Digital Dragons odniosła swój pierwszy publiczny sukces.

– Drugie miejsce w konkursie Indie Showcase było dla nas ogromnym motywacyjnym kopem. Prace nad grą zbliżały się wtedy do końca, kolejny projekt – Oh Sir! Insult Simulator – dopiero zaczął kiełkować z gamejamowego projektu w postać pełnej, komercyjnej gry. Bardzo był nam potrzebny jakiś namacalny dowód na to, że nasze produkcje są tak fajne i ciekawe, jak sami myśleliśmy. Usłyszeć słowa uznania ze strony jury konkursu i zwiedzających targi oraz wrócić do domu z ich namacalną pamiątką w postaci statuetki, było dokładnie tym, czego potrzebowało nasze morale – mówi Grzegorz Mazur, współzałożyciel studia Vile Monarch.

Krakowski Park Technologiczny, organizator Digital Dragons, przygotował w tym roku jeszcze więcej przestrzeni wystawowej do dyspozycji niezależnych twórców, reagując na rosnące z edycji na edycję zainteresowanie pokazem i konkursem.