W Balicach będą projektować amortyzatory. Rusza budowa

Wizualizacja fot. Materiały prasowe

W sąsiedztwie lotniska w Balicach powstanie nowe Centrum Techniczne koncernu BWI Group. Będzie się zajmować rozwojem technologii w produkcji amortyzatorów samochodowych.

Firma BWI Group wraz z partnerami inwestycji zainaugurowała budowę nowego Centrum Technicznego koncernu – ośrodka o charakterze badawczo-rozwojowym dla zawieszeń samochodowych. Budynek o powierzchni  11 tys. metrów kwadratowych powstanie przy ulicy Medweckiego, w bezpośrednim sąsiedztwie Kraków Airport. Lokalizacja ma być udogodnieniem dla klientów, dostawców oraz pracowników BWI z innych oddziałów.

Im lżejszy tym lepszy

Nowy obiekt zintegruje dwa krakowskie oddziały Centrum, da pełen komfort pracy wszystkim zespołom inżynierskim, zwiększy efektywność laboratoriów, a co za tym idzie podniesie atrakcyjność oferty produktowej.

– Nowa lokalizacja oznacza dla nas przede wszystkim zwiększenie powierzchni obszarów kluczowych dla naszego rozwoju, takich jak laboratoria testowe, walidacyjne, materiałowe, metrologiczne i prototypownia – wylicza Krzysztof Kucharczak, Dyrektor Centrum Technicznego BWI Group w Krakowie. – Umożliwi nam to dalszy rozwój nowych technologii skupionych głównie wokół redukcji masy amortyzatora, co jest ważnym aspektem przy projektowaniu samochodów elektrycznych oraz poprawy komfortu  jazdy,  na co z kolei duży nacisk kładą producenci samochodów autonomicznych.

Siedem fabryk

Projektowanie amortyzatorów pasywnych stanowi kluczowe zadanie krakowskiego Centrum Technicznego, a ich wytwarzaniem zajmuje się fabryka BWI Group w Krośnie. Nad tym, aby produkt spełniał wymagania klientów, a finalnie użytkowników samochodów, pracuje 460 inżynierów prowadzących projekty, badania technologiczne, testy materiałowe i wytrzymałościowe, a także nadzorujących proces produkcyjny w każdym jego aspekcie.

W tej chwili BWI Group oferuje różnego rodzaju amortyzatory, których odbiorcami są koncerny samochodowe takie jak: BMW, Volvo, Land Rover, PSA, Audi, Honda, Ferrari, Porsche, Ford czy Lamborghini.

To w Krakowie opracowywany jest proces produkcyjny wdrażany później w fabrykach w Europie, Ameryce Północnej i Azji. BWI  Group na świecie to sześć fabryk i siedem Centrów Technicznych zlokalizowanych w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Pracuje w nich blisko pięć tysięcy osób.