Zurich szuka najlepszych z najlepszych

George Quinn fot. Zurich

Zurich, jedna z największych firm ubezpieczeniowych na świecie, uroczyście otworzył swoje biuro w Krakowie. Pomimo wielu kandydatur, to właśnie nasze miasto m.in. ze względu na wysoko wykwalifikowanych pracowników zwróciło największe zainteresowanie szwajcarskiego giganta. Na zatrudnienie nie każdy ma jednak szansę. Zurich poszukuje osób z wieloletnim doświadczeniem w sektorze finansów.

Zurich już teraz obsługuje około 2/3 z grona 500 największych klientów notowanych na giełdach światowych. Wśród nich znajdują się przedsiębiorstwa, samorządy oraz osoby prywatne.

Kraków optymalnym miejscem do rozwoju

Jak powiedział George Quinn, dyrektor finansowy Zurich, wybór Krakowa na siedzibę firmy nie był przypadkowy. Jego zdaniem, kluczem do sukcesu jest odpowiedni nadzór i kontrola nad działaniami przy zachowaniu zdolności do innowacji. To było preludium do ogłoszonej w 2015 decyzji. Firma postanowiła skonsolidować procesy firmy w swoich centralnych lokalizacjach.

– Od tego czasu z dużą dokładnością badaliśmy, jakie lokalizacje najlepiej odpowiadają potrzebom naszych działań. Ostatecznie zostało ustalone, że Kraków będzie optymalnym miejscem do rozwoju naszego Centrum Usług Wspólnych, głównie w zakresie finansów. Naszym zdaniem jest to rynek  dobrze rozwinięty, który posiada wielu zdolnych pracowników oraz znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie naszych najważniejszych krajów – tłumaczy decyzję George Quinn.

Pracownicy nie będą przypadkowi

Krakowskie Centrum Usług Wspólnych będzie zajmować się wieloma złożonymi procesami. W skład kompetencji pracowników należą działania związane m.in. z księgowością, rachunkowością finansową, analizą finansową i kontrolingiem. Usługi będą świadczone dla sześciu krajów: Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Belgii, Holandii i Szwajcarii.

Obecnie Zurich zatrudnia w Krakowie już 120 osób, jednak do końca roku prace ma znaleźć kolejne 40. –  Potrzebujemy osób ambitnych i wykształconych. Ze względu na to, ze są to procesy kompleksowe, a przekrój zadań bez bardzo obszerny, szukamy osób, które będą miały głęboką wiedzę w zakresie finansów. Osoby zatrudnione muszą mieć dwa lata doświadczenia, obecnie zatrudnione mają zazwyczaj osiem lat stażu pracy w sektorze finansów – mówi Joanna Ziomek, starszy manager w Zurich.

60 tysięcy do końca roku

Radości z utworzenia nowej siedziby Zurich nie krył Grzegorz Lipiec, członek zarządu województwa małopolskiego, który zwrócił uwagę na rosnącą liczbę mieszkańców Krakowa pracujących dla sektora biznesowego.

– Takie instytucje, które powstają w Krakowie i Małopolsce jak grzyby po deszczu są szczególnie mile widziane przez wszystkich Małopolan, ponieważ to są nowe miejsca pracy, nowe inwestycje. W sektorze obsługi dla biznesu w Krakowie pracuje około 50 tysięcy osób. Liczymy, że już na koniec tego roku będzie to już 60 tysięcy. Każde 160 osób zatrudnionych to jest cos co przybliża nas do tego celu – podsumował Lipiec.