5 mln zł na rozwój metaverse dla krakowskiej spółki

fot. pexels.com

EpicVR, producent gier wykorzystujących wirtualną rzeczywistość, otrzyma ponad 5 milionów złotych finansowania od NCBR na stworzenie narzędzia dedykowanego twórcom i użytkownikom światów sieci metaverse.

Umowa spółki z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju zakłada stworzenie projektu: "innowacyjne samouczące narzędzie ułatwiające projektowanie trybu multiplayer w aplikacjach VR". Prototyp narzędzia ma powstać w ciągu dwóch lat.

– Chcemy stworzyć innowacyjne narzędzie wpisujące się w koncepcję zapowiadanego głośno w ostatnim czasie „Metaverse”, czyli trójwymiarowej przestrzeni zacierającej granice między światem wirtualnym a realnym. Nasz produkt będzie wieloplatformowy i znacznie ułatwi tworzenie i wdrażanie rozwiązań wieloosobowych w projektach VR – mówi Adrian Łapczyński, prezes EpicVR.

Jak wynika z najnowszych raportów rynek rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości ma przed sobą olbrzymi potencjał, zwłaszcza po zmianach nazwy Facebook na Meta. Według TechNavio w 2021 r. jego wartość wzrosła o jedną czwartą. Szacunki pokazują, że do 2025 r. rynek VR będzie rósł średnio w tempie  46 proc. rocznie – czytamy w komunikacie EpicVR.

– Dzięki naszemu otwartemu rozwiązaniu wszelkie aktywności, które jesteśmy w stanie wykonywać w świecie Virtual Reality, nie będą miały żadnych barier dla użytkowników. Narzędzie będzie można wykorzystywać zarówno w celach rozrywkowych – grając w wieloosobowe gry VR, ale też edukacyjnych czy biznesowych biorąc udział w szkoleniach, eventach czy spotkaniach w przestrzeni wirtualnej – dodaje Adrian Łapczyński.