Od małej krakowskiej firmy po lidera branży spotkań

Targi fot. Materiały prasowe

Międzynarodowe Targi Książki każdego roku budzą zainteresowanie tysięcy czytelników z całego kraju. Targi KRAKDENT sprawiają, że Kraków przez trzy dni jest najważniejszym miejscem spotkań branży stomatologicznej, a targi ENOEXPO przyciągają znawców wina z najdalszych zakątków świata. Kto stoi za jednymi z największych wydarzeń branżowych w Polsce?

Organizatorami są Targi w Krakowie, które w ciągu 25 lat z niewielkiej spółki stały się trzecim co do wielkości organizatorem targów branżowych w kraju. W tym czasie podczas licznych wydarzeń udział  wzięło 538 119 wystawców oraz 1 936 250 zwiedzających.

Firma w ofercie posiada kilkanaście wiodących w wielu branżach imprez, organizując targi nie tylko w stolicy Małopolski, ale i Bydgoszczy, Warszawie i Wrocławiu. Ponadto firma od sześciu lat posiada swój własny, nowoczesny obiekt wystawienniczy EXPO Kraków, w którym każdego roku odbywają się m.in. bankiety korporacyjne, międzynarodowe konferencje i liczne wydarzenia klientów tj. Tattoofest, Magnificon Expo, czy Kongres i Targi LNE.

Spełnione marzenia

Firma powstała 13 lutego 1996 roku. Od samego początku Targi w Krakowie bardzo mocno wyróżniały się na tle konkurencji, a trzeba podkreślić, że w latach 90. powstało wiele firm chcących organizować duże wydarzenia i konferencje. Z małej firmy Targi w Krakowie przekształciły się w lidera branży.

Przełomowym momentem był rok 2015. 14 maja podczas uroczystego otwarcia Międzynarodowego Centrum Targowo-Kongresowego EXPO Kraków rozpoczął się nowy rozdział w historii spółki.

Doświadczenie i świeża energia – połączenie idealne

Cel targów się nie zmienił, jednak sposób organizacji jest zupełnie inny. Na pierwsze miejsce wysuwa się digitalizacja. W firmie pracują specjaliści w tej dziedzinie, dlatego w czasie pandemii Targi w Krakowie szybko przestawiły się na wydarzenia online.

Organizatorzy przyznają, że najbardziej tęsknią za spotkaniami „twarzą w twarz”, jednak w sytuacji „zamrożenia branży” potrafili odpowiedzieć na potrzeby klientów, korzystając z nowych technologii.

– Przez 25 lat branża targowa zmieniła się nie do poznania, jednak jedno pozostało niezmienne – potrzeba spotkań. Dziś tak samo, jak kiedyś ludzie mają potrzebę rozmowy, wymiany kontaktów, dzielenia się emocjami i przeżyciami. Ostatni rok pokazał, jak ważna jest empatia nie tylko w życiu prywatnym, ale i zawodowym. Nic nie jest w stanie zastąpić bezpośrednich spotkań, co potwierdziły wydarzenia, które zorganizowaliśmy między pierwszym a drugim zamrożeniem branży. Goście nie kryli radości, że mogą ponownie się zobaczyć, porozmawiać, wymienić poglądami. Na pierwsze w tym roku targi, które zaplanowaliśmy na czerwiec, czekamy z taką samą niecierpliwością, jak na pierwsze nasze wydarzenie, które organizowaliśmy w 1996 roku – dodaje prezes Targów w Krakowie Grażyna Grabowska.

Sprawdź 25 wyjątkowych akcji Targów w Krakowie

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Czyżyny