Panattoni zbuduje centrum logistyczne o powierzchni 36,5 tys. mkw. w obrębie ulicy Igołomskiej i pętli tramwajowej Pleszów. Pierwszy z dwóch budynków ma być gotowy we wrześniu 2021 roku i ma już najemcę – 9 tys. mkw. zajmie operator logistyczny ukierunkowany na operacje ostatniej mili. Nowa inwestycja Panattoni to kluczowe ogniwo usprawniające operacje na linii e-sklep - firma kurierska – konsument.
Centrum logistyczne powstanie przy ul. Cementowej - obecnie deweloper jest w trakcie uzyskiwania pozwolenia na budowę, a już we wrześniu przyszłego roku będzie gotowy pierwszy z dwóch obiektów.
Ponad 9 tys. mkw. (z 14,5 tys. mkw.) zajmie operator logistyczny specjalizujący się w finalizacji łańcucha dostaw, przede wszystkim w zakresie tzw. „ostatniej mili”.
Pozostała powierzchnia i kolejny obiekt (22 tys. mkw.) mają charakter spekulacyjny i będą budowane w formule Small Business Unit (SBU). Najmniejszy z modułów będzie miał 1 100 mkw. – Dzięki temu oraz doskonałej, miejskiej lokalizacji park będzie znakomitym rozwiązaniem dla firm z branży e-commerce, kurierskiej, konfekcjonowania czy drobnej produkcji. Inwestycja spełni również wymogi na firmowy showroom, a nawet siedzibę główną – informują przedstawiciele Panattoni.
Kraków – najmniejszy rynek magazynowy w kraju
Chociaż Kraków jest największym po Warszawie miastem w Polsce i jest dobrze skomunikowany z resztą kraju, to rynek magazynowy w stolicy Małopolski jest jednym z najmniejszych w kraju.
– Jego rozwój hamują relatywnie wysokie ceny gruntów w rejonie oraz to, że miasto leży tuż obok drugiego największego w Polsce rynku logistycznego, jakim jest Górny Śląsk – zauważa Michał Samborski z biura Panattoni. Zwraca jednak uwagę, że ze względu na liczbę mieszkańców i bogaty rynek zbytu Kraków staje się atrakcyjnym celem dla operatorów logistycznych i firm kurierskich, zwłaszcza w dobie szybkiego rozwoju e-commerce oraz wielokanałowych strategii sprzedaży.
– Skrócenie łańcucha dostaw jest obecnie priorytetem wielu firm logistycznych. Usytuowanie magazynu w obrębie miasta pozwala szybko dotrzeć do końcowego odbiorcy. Jednocześnie takie położenie zapewnia dobry dojazd pojazdom dowożącym towar z magazynów pozamiejskich – dodaje Samborski.
City Logistics Kraków I będzie podlegać certyfikacji w systemie BREEAM na poziomie „Very Good.” Tuż przy parku znajduje się pętla tramwajowa i autobusowa, co znacząco ułatwi dojazd pracownikom. Dodatkowo z parkiem sąsiaduje węzeł trasy S7, łączącej Kraków z Warszawą i Trójmiastem. Szybko można stąd też dotrzeć do autostrady A4, biegnącej od granicy niemieckiej, przez Górny Śląsk po granicę z Ukrainą.