Tesco zamyka polskie sklepy, ale nadal rekrutuje w IT

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

W przyszłym roku Tesco planuje rozszerzyć swój polski zespół od technologii o 100 pracowników. Tesco Technology funkcjonuje w Krakowie od 2016 roku i zajmuje się budową platformy obsługującej klientów i pracowników firmy w całej Europie.

Szyld Tesco sukcesywnie znika z polskich sklepów, jednak to tylko część biznesu międzynarodowego giganta w Polsce. Zlokalizowany w Krakowie oddział Tesco Technology zajmuje się budową zunifikowanej platformy obsługującej klientów i pracowników firmy we wszystkich krajach grupy i wszystkich kanałach sprzedaży. Do końca 2022 roku polski oddział zamierza powiększyć zespół o 100 inżynierów.

– Zbudowaliśmy interdyscyplinarny zespół liczący ponad 130 utalentowanych inżynierów oprogramowania, danologów, specjalistów od interfejsu użytkownika i managerów produktu, którzy wykorzystują nowoczesną technologię do rozwiązywania wyzwań, jakie stawia przed nimi biznes. Każdego dnia staramy się, żeby doświadczenie konsumentów z zakupami w Tesco było coraz lepsze – niezależnie od tego, czy kupują produkty w sklepie, przez aplikację mobilną czy webową – mówi Piotr Pracuch, szef rozwoju oprogramowania w Tesco Technology.

Developerzy z krakowskiego oddziału, jako jednego z czterech hubów technologicznych Tesco, biorą udział w budowie systemów, które napędzają wszystkie aspekty działania organizacji. Efektem ich działań są kasy samoobsługowe, platforma do zakupów internetowych, systemy zarządzania czasem pracy pracowników czy modele analityczne pozwalające na podejmowanie decyzji w oparciu o dane.

– Tesco w ciągu ostatnich trzech lat zainwestowało 500 milionów funtów, między innymi po to, by jeszcze lepiej wykorzystywać technologie cyfrowe do obsługi klientów. Ta transformacja nie byłaby możliwa bez najlepszej klasy specjalistów, których znaleziono właśnie w Polsce. Wszystkim będzie przyświecać jeden cel wspólny – rozwiązywanie problemów na skalę globalną i dokonywanie pozytywnych zmian dla wygody klientów, dobra społeczności lokalnych i ochrony środowiska – czytamy w komunikacie Tesco.

comments powered by Disqus