Sklep spożywczy Market Point i dyskont wielobranżowy Pepco – to dwóch pierwszych najemców, którzy rozpoczną działalność w nowym parku handlowym w podkrakowskich Michałowicach.
Od czasów pandemii parki handlowe, czyli obiekty, w których znajdują się sklepy sieciowe z produktami pierwszej potrzeby, rosną jak grzyby po deszczu. To się nie zmieniło w 2024 roku. – W pierwszej połowie roku stanowiły około 90 proc. nowej podaży, a pod koniec III kwartału już niemal 75 proc. budowanej powierzchni – mówił w grudniu Wojciech Wojtowicz, analityk z firmy Colliers. Ekspert prognozował, że trend ten będzie kontynuowany, jednak w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców rynek jest już nasycony.
Michałowice z nowym parkiem
28 stycznia został otwarty najnowszy park handlowy w Michałowicach, niedaleko skrzyżowania z S7. Obiekt wybudowała krakowska firma inwestycyjna Benefit Creators. Jak przekonują, został on stworzony po „starannej analizie lokalnego rynku i potrzeb mieszkańców”.
– Przy wyborze lokalizacji kierowaliśmy się przede wszystkim jej optymalnym położeniem i dogodnym skomunikowaniem z Krakowem oraz okolicznymi miejscowościami. Chcieliśmy stworzyć przestrzeń handlową, która będzie dostępna, funkcjonalna i odpowiadająca na realne potrzeby lokalnej społeczności – informują inwestorzy.
– Naszym celem było nie tylko zapewnienie mieszkańcom wygodnej przestrzeni zakupowej, ale także podniesienie standardu infrastruktury w okolicy – dodają. W ramach inwestycji powstały nowe chodniki i przejścia dla pieszych, a przestrzeń wokół parku została uporządkowana.
Lokalna sieć spożywcza i brytyjski dyskont
Sklepy spożywcze są najważniejszym elementem parków handlowych, dlatego i w Michałowicach właściciele nie kryją, że jednym z kluczowych najemców jest Market Point.
– To polska marka handlowa, która rozwija się dynamicznie na rynku małopolskim. To firma budowana od podstaw lokalnie, co pozwala na dostosowanie oferty do specyfiki i oczekiwań klientów w regionie. Wierzymy, że Market Point będzie doskonałą alternatywą dla wielkosieciowej konkurencji – przekonuje spółka Benefit Creators.
W połowie stycznia brytyjska sieć dyskontów wielobranżowych poinformowała, że zamierza w tym roku otworzyć 300 nowych sklepów, w tym 83 w Polsce. – Będziemy dalej się rozwijać w różnych lokalizacjach– od centrów handlowych, przez retail parki po ulice handlowe, aby zapewnić klientom wygodę zakupów w różnych okolicznościach – powiedział w komunikacie prasowym firmy Marcin Stańko, dyrektor operacyjny firmy.
Jeden z nich pojawi się właśnie w Michałowicach. Na razie data nie została podana. Właściciele obiektu mówią o „najbliższym czasie”.