Gotowe elementy torowiska przygotowane w Krakowie są już w drodze do Warszawy. Łącznie 121 prefabrykowanych płyt o powierzchni 1600 mkw i objętości 540 m3 betonu posłuży do przebudowy placu Zawiszy – jednego z najważniejszych węzłów tramwajowych stolicy. Największa z nich ma aż 23 mkw. Transport odbywa się koleją.
Za produkcję odpowiada krakowska firma KZN Rail, która po raz pierwszy wprowadza w Polsce na tak dużą skalę technologię Contrack – montaż torowiska z gotowych prefabrykatów. To rozwiązanie przypomina budowanie z klocków i pozwala skrócić czas prac z trzech miesięcy do zaledwie czterech tygodni.
– To pierwsze tego typu wdrożenie na tak dużą skalę technologii wielkogabarytowych płyt prefabrykowanych nie tylko w Polsce, ale prawdopodobnie również w Europie – informują na Facebooku Tramwaje Warszawskie.
Zanim elementy ruszyły w trasę, zostały próbnie złożone na miejscu w Krakowie. Wśród prefabrykatów znalazło się 12 płyt ze zbrojeniem hybrydowym i 109 klasycznie zbrojonych. Dzięki nim powstaną trzy rozjazdy dwutorowe podwójne i jeden pojedynczy. Remont placu Zawiszy rozpocznie się 7 lipca i będzie prowadzony etapami – jako pierwsza przebudowana zostanie strona od ul. Grójeckiej. Zakres prac obejmie także modernizację przystanków i azyli przy przejściach.
Więcej o sprawie pisaliśmy tutaj: