Dziś krakowska firma dostarcza pojazdy elektryczne w całej Europie

Pojazdy Electroride

Dziś pojazdy krakowskiej firmy Electroride znajdują fanów w całej Europie. Zaczynali skromnie, ale dziś mają już dwa salony pokazowe w Polsce.

– Po rozpoczęciu sprzedaży sam dostarczałem skutery do naszych klientów, wtedy głównie seniorów. Mogłem z nimi dłużej porozmawiać, poznać ich codzienne problemy, lęki, nadzieje i potrzeby. Widziałem, że potrzebują również wsparcia technicznego i kogoś, kto nauczy ich obsługi nowego pojazdu w znanym im otoczeniu – wspomina Maciej Płatek, prezes Electroride.

Ważnym momentem było dołączenie do firmy Anety Skórczyńskiej, obecnie dyrektor Electroride. Jej doświadczenie w branży pojazdów elektrycznych oraz międzynarodowe kontakty dały impuls do ekspansji. Dziś pojazdy Electroride znajdują fanów w całej Europie, a sama marka cieszy się ciągle rosnącym zaufaniem.

– Zaczynaliśmy dość skromnie. Teraz mamy dwa salony pokazowe w Polsce, na południu w Krakowie i na północy w Wejherowie, sklep internetowy oraz magazyn o powierzchni dwóch tysięcy metrów kwadratowych, a nasze produkty dostarczamy do wszystkich krajów Europy – dodaje Maciej Płatek.

Chociaż seniorzy nadal stanowią przeważającą część użytkowników pojazdów Electroride, coraz więcej młodszych osób korzysta z rozwiązań z zakresu mikromobilności. – Od seniorów wszystko się zaczęło, dlatego ta grupa jest i będzie dla nas bardzo ważna – podobnie osoby z różnymi deficytami ruchowymi. Właśnie im chcemy zapewnić niezależność w codziennych, najprostszych czynnościach, takich jak chociażby wyjazd do sklepu, lekarza czy kościoła – zapewnia Maciej Płatek.

– Obserwujemy też ciągle zmieniające się potrzeby rynkowe w zakresie mikromobilności. Osoby aktywne zawodowo też chcą szybko dotrzeć do celu, a rozwijająca się świadomość ekologiczna zachęca do szukania mini pojazdów elektrycznych, dokładnie takich jak nasze – dodaje Aneta Skórczyńska.

–  Rynek pojazdów elektrycznych rozwija się bardzo dynamicznie. Sprzyjają temu nie tylko trendy, ale też coraz dalej idące regulacje prawne. Strefy Czystego Transportu czy rozwój gospodarki senioralnej są mocną siłą napędową rozwoju mikromobilności – podsumowuje Maciej Płatek.