Z 80 osób do 2000 pracowników w 9 lat. Prawie połowa z nich to kobiety

fot. materiał prasowy

Cisco to jedna z największych firm w branży IT w Krakowie. Obecnie korporacja zatrudnia pod Wawelem ponad 2000 pracowników, podczas gdy w 2012 roku ruszali z zaledwie 80 osobami. Krakowskie centrum usług Cisco właśnie obchodzi swoje 9. urodziny.


W Cisco Kraków pracują przedstawiciele 70 narodowości, a około 1/3 pracowników pochodzi spoza Polski. 40% pracowników krakowskiego oddziału to kobiety. Ponadto Cisco Kraków co roku znajduje się w czołówce najlepszych miejsc pracy w Polsce w rankingu Great Place to Work.

Firma podkreśla także swoje zaangażowanie w sprawy miasta i lokalną społeczność. W bieżącym roku fiskalnym (który kończy się dla Cisco 31 lipca) ponad połowa pracowników zaangażowała się w jakąś formę działalności społecznej, wolontariat lub charytatywnie: pracę z osobami z niepełnosprawnością intelektualną, pakowanie i dostarczanie posiłków dla potrzebujących, sprzątanie parków narodowych, zbieranie żywności czy pieniędzy na schroniska dla zwierząt.

– Mamy bardzo przemyślane podejście do naszej strategii rozwoju i gdy zatrudniamy pracowników w równym stopniu kierujemy się potrzebami naszych klientów, jak i jakością dostępnych talentów. W Cisco Kraków znaleźliśmy doskonałe miejsce dla naszej obecności w regionie EMEAR i pulę talentów, która obfituje w wiedzę techniczną oraz dzieli z nami poczucie zaangażowania w dokładność i szybkość pomocy naszym klientom. Dziś świętujemy dotychczasowy sukces i nie możemy się doczekać dalszego rozwoju zespołu – mówi Mike Marken, szef globalnego wsparcia w Cisco.

Największe centrum customer experience w Europie

Cisco Kraków świadczy usługi techniczne i biznesowe klientom, partnerom i pracownikom firmy w różnych obszarach, w tym: customer experience, finansów i operacji. Firma stale rozwija się w Krakowie i dodaje nowe strategiczne funkcje do zakresu świadczonych usług – najnowszym przykładem jest wsparcie inżynieryjne dla klientów Cisco ThousandEyes w regionie EMEAR.

ThousandEyes zostało przejęte przez Cisco w 2020 roku. Dzięki technologii analityki sieci i chmury od ThousandEyes, klienci zyskują kompleksowy wgląd w sposób dostarczania aplikacji i usług przez Internet, co pozwala im wskazać niedociągnięcia i poprawić wydajność sieci i aplikacji w sieciach korporacyjnych i chmurze. Jest to kolejny zespół wsparcia inżynieryjnego działający w ramach Cisco Kraków, po otwarciu centrum wsparcia klientów Cisco AppDynamics na początku tego roku.

Oprócz nowych zespołów dołączających do Cisco Kraków z przejętych firm, Cisco kontynuuje rozwój już istniejących w Krakowie zespołów. Ponad 70% wszystkich pracowników Cisco Kraków należy do organizacji Customer Experience (CX) & Operations, co czyni Kraków największym centrum customer experience dla Cisco w regionie EMEAR.

– Rozwój oprogramowania, Customer Experience i cyberbezpieczeństwo to obszary priorytetowe dla Cisco, które również są strategiczne dla nas w Krakowie - naszym celem jest ewolucja wraz z transformacją firmy. W ostatnim czasie staliśmy się również lokalizacją dla akwizycji Cisco i mamy dziś przyjemność ogłosić dołączenie do rodziny Cisco Kraków zespołu inżynierów wspierających klientów Cisco ThousandEyes – komentuje Ramon Tancinco, dyrektor Cisco Global Services Center w Krakowie.