Poza prezentacją kompleksowego wyposażenia hoteli, obiektów wypoczynkowych, restauracji, kawiarni i innych lokali gastronomicznych, a także żywności i napojów oraz win z różnych stron świata, na gości czekać będą Biznesowe Okazje, czyli specjalne zniżki dostępne tylko na tragach. W ramach Akademii HORECA® odbędą się praktyczne szkolenia i warsztaty zarówno dla profesjonalistów, jak i debiutantów w branży oraz liczne degustacje i dodatkowe, angażujące zmysły atrakcje. Tradycyjnie targom towarzyszyć będą konkursy i pokazy na światowym poziomie, w tym Kawowe Mistrzostwa Polski w czterech konkurencjach organizowane przez SCA Poland.
Doznania zmysłami w branży HoReCa
W ślad za najnowszymi trendami, tematem przewodnim Akademii HORECA® będzie marketing doznań. Podczas paneli dyskusyjnych i prelekcji uczestnicy dowiedzą się jak poprzez zapach, muzykę, odpowiednio zaprojektowane wnętrza oraz digital signage budować pozytywny wizerunek i wyjątkową atmosferę swojego obiektu, co przełoży się na zadowolenie gości oraz wyniki biznesowe. Wiedzą podzielą się eksperci prowadzący kampanie sensoryczne dla światowych marek: Aleksandra Potrykus – Wiceprezes Mood Media na region Europy Środkowo-Wschodniej, uznana liderka w branży muzycznej i mediowej; Paweł Jakubowski – Creative Technology Director w omnidigital.pl, ekspert ds. transformacji cyfrowej i Phygital w sektorze detalicznym; Marta Siembab – senselier, ekspert w obszarze wdrażania zapachu jako narzędzia biznesowego. Zaproszenie do współpracy przyjęły także znane w branży architektki wnętrz.
Monika Sałata przedstawi analizę procesu projektowego kawiarni Café La Mer w Kołobrzegu z kawą speciality w kontekście spójności założeń projektu wnętrza z marką produktu. Natomiast Martina Weiser na przykładzie pierwszego wegańskiego hotelu w Polsce zainspiruje do tworzenia innowacyjnych konceptów hotelowych, ale także pokaże, jak architektura może być strategicznym narzędziem w budowaniu tożsamości hotelu, który wyróżni się na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.
Prelekcje dla świeżych w branży, ważne debaty i ostre dyskusje
W programie targów znajdą się pozycje ciekawe zarówno dla inwestorów wchodzących w branżę HoReCa na temat „Bezpieczny wynajem lokalu pod gastronomię – jak uniknąć pułapek przed podpisaniem umowy” czy „Prawa autorskie i ich zastosowanie w przestrzeniach wspólnych w branży HoReCa”, jak i dla profesjonalistów m.in. „Jak skutecznie sprzedać MICE” oraz „Jak zwiększyć rentowność w gastronomii”. Winiarzy zainteresuje konferencja o winie w polskim prawodawstwie, prelekcja o fałszerstwach w świecie wina, a sektor gastronomii i wina przyciągną dyskusje o food pairingu i liczne degustacje win.
Kawa i …coś do kawy
Kolejny rok z rzędu Kawowe Mistrzostwa Polski organizowane przez SCA Poland zawitają do Krakowa, tym razem w jeszcze szerszym wydaniu. Na dwóch scenach odbędą się aż cztery konkurencje: Mistrzostwa Polski Roasters, Cup Tasters, Coffee in Good Spirits, czyli łączenie kawy z alkoholem oraz eliminacje do Mistrzostw Polski Brewers Cup, polegających na parzeniu kawy metodami przelewowymi. To łącznie blisko setka uczestniczek i uczestników walczących o tytuł mistrzowski oraz możliwość reprezentowania Polski na przyszłorocznych Mistrzostwach Świata. Podczas trzech dni targów, codziennie na scenach odbędą się starty rund eliminacyjnych oraz finały. Ponadto, w tym roku również będzie dostępna Strefa Edukacji SCA Poland, gdzie odbędą się wykłady i warsztaty związane z kawą i szeroko pojętą sensoryką.
Wstęp na targi jest bezpłatny dla gości branżowych pod warunkiem rejestracji online do 05.11.2024 na stronach: www.horeca.krakow.pl lub www.enoexpo.krakow.pl.
Program targów jest dostępny tutaj: https://horeca.krakow.pl/dla-zwiedzajacych/informacje-praktyczne/program-targow