To kolejny krok w rozwoju jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek spożywczych w Polsce. Maspex uruchomił w Tymbarku (powiat limanowski) nowe centrum dystrybucyjno-logistyczne. Koszt inwestycji wyniósł 165 mln zł.
Nowe centrum powstało w bezpośrednim sąsiedztwie zakładu produkcyjnego i jest w pełni zautomatyzowane. Obiekt ma ponad 6600 mkw. i pomieści 27 tys. palet. Dziennie może obsłużyć nawet 8 tys. palet.
– To przedsięwzięcie, które rozszerzy nasze możliwości dystrybucyjne – mówi Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex.
Mniej ciężarówek
W centrum działa 7 automatycznych układnic, 6 pojazdów wahadłowych oraz 12 gondol kursujących między produkcją a magazynem. Automatyzacja pozwoliła znacząco ograniczyć ruch samochodów ciężarowych i wózków widłowych.
Efekt? Oszczędność 16,5 tys. motogodzin i zmniejszenie emisji CO2 o ponad 2,6 tys. ton rocznie.
Inwestycje
Od czasu przejęcia marki Tymbark w 1999 roku Maspex zainwestował w lokalny zakład łącznie ponad 800 mln zł.Dzięki temu moce produkcyjne wzrosły czterokrotnie, a przetwórstwo owoców – pięciokrotnie. Firma współpracuje z 160 lokalnymi dostawcami.
W zakładzie i magazynie pracuje obecnie 730 osób. Firma wsparła również lokalną infrastrukturę, finansując m.in. parking Park&Ride przy ul. Armii Krajowej.
Ekspansja Maspeksu
Nowe centrum w Tymbarku to piąty taki obiekt w strukturach Grupy Maspex. Firma posiada 28 magazynów wysokiego składowania i planuje kolejne inwestycje w latach 2024–2025 o wartości blisko 1 mld zł.