News LoveKraków.pl

Deweloper deklaruje: lewoskręt powstanie szybciej niż mieszkania

Skanska systematycznie rozbiera biurowiec przy ul. Mazowieckiej. Jednocześnie urząd rozpoznaje wniosek o pozwolenie na budowę bloku w tym miejscu. Całość inwestycji dopełni przebudowa części al. Słowackiego.

Szwedzka firma zamienia w gruz byłą siedzibę Energopolu. Zakończenie tego procesu jest planowane jeszcze przed okresem letnim. Spółka zapewnia, że prawie wszystko, co zostanie z dawnego budynku zostanie ponownie wykorzystane przy budowie nowego bloku.

Jaki to będzie projekt? Skanska nabrała wody w usta w tej sprawie. – Projekt inwestycji mieszkaniowej, jaką zamierzamy zbudować przy ul. Mazowieckiej, zostanie przedstawiony w momencie uruchomienia sprzedaży mieszkań, który planujemy po zakończeniu prac projektowych i uzyskaniu pozwolenia na budowę – mówi Aleksandra Goller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w spółce mieszkaniowej Skanska.

Wniosek o rzeczone pozwolenie wpłynął już do miasta i jest na etapie weryfikacji. Urząd zwrócił się do inwestora o uzupełnienie braków w dokumentacja. Wiemu natomiast, że projekt zakłada realizację budynku o zróżnicowanej liczbie kondygnacjimaksymalnie dziewięć kondygnacji nadziemnych.

Kontrowersyjny lewoskręt

Z inwestycją będą się wiązać także zmiany w układzie drogowym. Chodzi o budowę dodatkowego pasa do skrętu z Alej Trzech Wieszczów w ul. Mazowiecką, która latem ubiegłego roku wywołała burzliwe dyskusje. Krytycy takiego rozwiązania sprzeciwiali się z jednej strony budowie kolejnego pasa ruchu kosztem zieleni, a z drugiej – podważali samą zasadność takiego pomysłu, przekonując, że nie ułatwi to ruchu w tym miejscu. Pojawiały się też argumenty, że dla poprawy komunikacji w tym rejonie miasto powinno zdecydować się na ułatwienia dla autobusów w rejonie Nowego Kleparza.

Ostatecznie jednak urzędnicy zdecydowali się na budowę dodatkowego pasa, choć z modyfikacjami – we wrześniu zapowiedziano, że żadne drzewo nie zostanie usunięte, a pas powstanie kosztem trawnika oraz zwężenia dwóch spośród trzech istniejących pasów.

Jak dowiadujemy się obecnie w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa, umowa z deweloperem została podpisana na początku października zeszłego roku. Oprócz samej budowy pasa, obejmuje też przebudowę podziemnych instalacji, odwodnienia i oświetlenia. Na razie nie ma jednak informacji o terminie przeprowadzenia prac.

– Jak dotąd, inwestor  nie wystąpił do nas z harmonogramem robót celem wydania terenu pod realizację inwestycji drogowej – informuje Michał Pyclik z ZDMK.

– Jeśli chodzi o plan przebudowy układu drogowego, wobec którego zadeklarowaliśmy gotowość do sfinansowania i wykonania, to – zgodnie z założeniami – chcemy go zrealizować przed zakończeniem inwestycji mieszkaniowej – stwierdza Aleksandra Goller.