Ikea rozpoczyna współpracę z InPost. Produkty odbierzesz w paczkomacie

fot. Materiały prasowe

Sieć Ikea wprowadza nową usługę “Dostawa do Paczkomatów”. Klienci kupujący produkty na stronie sklepu mogą wybrać jeden z ponad 9 tysięcy paczkomatów w całej Polsce, do których trafi zamówienie.

Do paczkomatów InPost klienci mogą zamawiać produkty, które mieszczą się w paczkach o maksymalnych wymiarach do 56/36/38cm i o wadze do 24kg. Podczas zakupów na stronie ikea.pl lub przez aplikację system sam oceni, czy wybrane produkty mogą zostać dostarczone do paczkomatu. Nowa metoda dostawy będzie dostępna dla około 4000 artykułów. Koszt usługi jest stały i wynosi 12 złotych, a czas realizacji takiego zamówienia to 1-2 dni robocze.

– Przygotowując się do uruchomienia usługi jeszcze dokładniej dopasowaliśmy rozmiary opakowań do wielkości zamówienia. W ten sposób minimalizujemy zużycie papieru i optymalnie wykorzystujemy przestrzeń w transporcie przesyłek – mówi Andrzej Sadecki, Country Customer Experience Manager w Ikea.

Coraz chętniej online

Klienci sieci coraz częściej dokonują zakupów na stronie internetowej. Udział sprzedaży online w całkowitej sprzedaży w roku finansowym 2020 wzrósł dwukrotnie, z 10 do 20 procent. Liczba odwiedzin na stronie ikea.pl wzrosła w tym roku o 30%, do rekordowego poziomu 154 milionów. Polska to dla Ikei jeden z najszybciej rosnących rynków online na świecie.

Punkty odbioru

W tym roku 2020 Ikea otworzyła 17 nowych punktów umożliwiających klientom osobisty odbiór produktów zamówionych online. Już teraz klienci mogą zamawiać produkty z asortymentu firmy do 37 Punktów Odbioru Zamówień. W kolejnym roku firma planuje uruchomienie kolejnych 30 takich miejsc.

Testowane są przy tym również nowe rozwiązania, takie jak Mobile Punkty Odbioru Zamówień, czy też usługa “Zamów i Odbierz w Skrytce IKEA”. To rozwiązanie umożliwi klientom odebranie zamówień w skrytce zlokalizowanej przy sklepie, przez całą dobę.

comments powered by Disqus