"Kraków. Meet the innovation". Ruszyła nowa kampania

fot. Krzysztof Kalinowski

Spółka Kraków5020 rusza z kampanią mająca na celu zbudowanie wizerunku naszego miasta jako jednego z najszybciej rozwijających się ośrodków innowacji w Europie.

W Krakowie działa ponad 500 firm technologicznych, które zatrudniają prawie 50 tysięcy pracowników IT, a kolejni specjaliści (ok. 9 tys.) kształcą się na kierunkach informatycznych. Te dane mają dać podstawę nowej kampanii miasta – miasta przyjaznego biznesowi.

– Wysokiej klasy uniwersytety i uczelnie, lokalna społeczność wspierana przez organizacje sieciujące, rozbudowana infrastruktura centrów biznesowych, utalentowana, młoda kadra i wysoko wykwalifikowani specjaliści – to wszystko sprawia, że nasze miasto jest nie tylko prężnie działającym ośrodkiem turystyki wypoczynkowej, ale też miejscem o dużej sile przyciągania biznesu – mówi Izabela Błaszczyk, prezeska Kraków5020.

– Będziemy wykorzystywać ten potencjał, kreować wizerunek nowoczesnego miasta łącząc podmioty z wielu branż i pokazywać inwestorom i startupowcom, że warto tutaj rozwijać swój biznes – tłumaczy Błaszczyk.

Ma to swoje odzwierciedlenie w rankingach. Magazyn Forbes uznał Kraków za najbardziej przyjazne biznesowi miasto w Polsce, a w ogólnoświatowym rankingu Super Miast według Tholons Global Innovation Index stolica Małopolski uplasowała się na 20. pozycji.

W kampanii „Kraków. Meet the innovation” opowiadają o krakowskiej branży ci, którzy znają ją od podszewki – założyciele start-upów i specjaliści innowacyjnych firm, m.in. Anna Weber, założycielka platformy z wartościową muzyką dla dzieci Pomelody, Szymon Brylski z serwisu z ofertami dla wielbicieli podróży Bidroom, czy Liza Khlopkova, współzałożycielka start-upu VRpartments.

Akcja będzie również widoczna w samym centrum Krakowa. Turyści i mieszkańcy z nośników zlokalizowanych na Plantach dowiedzą się, dlaczego Kraków należy do najbardziej innowacyjnych miast w Europie. Dane wykorzystane w kampanii pochodzą z raportu o krakowskich start-upach przygotowanego przez Fundację #OMGKRK.