Obido 3D: wirtualna rewolucja w sprzedaży mieszkań

Sterowanie domowymi urządzeniami z biura oddalonego o kilkanaście kilometrów, oglądanie na tablecie światowego kina w trakcie podroży, robienie zakupów ze sklepów z całego świata czy też przeniesienie całej płyty CD do telefonu to już dziś codzienność. Z każdej strony otacza  nas technologia, a jej ingerencja odczuwalna jest w praktycznie wszystkich aspektach życia. Firmy prześcigają się w pomysłach pozyskiwania klientów przez wykorzystanie dostępnych technologii i urządzeń. Zmiany też nie pozostają obojętne wobec rynku nieruchomości. Tu wymagania kupujących zmieniają się tak samo jak wobec każdego innego produktu. Dlatego zarówno deweloperzy, pośrednicy jak i platformy mieszkaniowe stale próbują poszerzyć swoje oferty o nowe funkcjonalności tak aby skutecznie dotrzeć do szerokiego grona zainteresowanych i spełnić ich oczekiwania.

Twórcy obido.pl również starają się odpowiedzieć na stale rosnące potrzeby swoich Klientów. Od początku 2018 roku profile mieszkań są sukcesywnie wzbogacane o modele w technologii 3D. Obido.pl jako pierwsza platforma z nieruchomościami wykorzysta taki podgląd inwestycji na tak ogromną skalę. Zarówno dla deweloperów jaki i dla kupujących będzie to przełomowy krok. Ponad 40 000 mieszkań od dewelopera zyska pełne wirtualne spacery 3D.

Jak będzie wyglądać oglądanie mieszkań w obido.pl?

Platforma obido.pl od początku swojego istenienia zbiera dokładne dane, cechy czy też wymiary mieszkań we wszystkich dostępnych inwestycjach. Dodatkowym atutem jest przygotowywanie dla każdego mieszkania rysunku architektonicznego. Dzięki temu klient, który decyduje się kupić swoje wymarzone cztery kąty korzystając z obido.pl otrzymuje wartościowe dla niego, dokładnie wyselekcjonowane mieszkania.

Do końca II kwartału 2018 roku wszystkie inwestycje dostępne w serwisie będą też posiadały swoje modele 3D. Każdy kto będzie chciał kupić swoje wymarzone cztery kąty,  będzie mógł teraz siedząc przed ekranem swojego komputera uczestniczyć w wirtualnym spacerze po wybranym przez siebie mieszkaniu. Pozwoli to na dokładną wizualizację tego jak można urządzić poszczególne pomieszczenia. Klient będzie mógł “zajrzeć” do łazienki, sprawdzić jak ustawna jest sypialnia i czy kuchnię da się oddzielić dodatkową ścianką. Zwiększy się też jego wyobrażenie o danej przestrzeni. Nie każdy potrafi odczytać rysunek techniczny, dlatego wprowadzenie tam pełnego umeblowania da klientowi pełny obraz danego miejsca. Taki wirtualny spacer będzie możliwy nawet dla tych inwestycji, których budowa się jeszcze nie rozpoczęła. Dzięki temu nie będzie to już tak abstrakcyjny zakup, jak do tej pory. Jak podkreśla Justyna Lachowska, dyrektor działu komunikacji Obido 3D to usługa, która ma pomóc zarówno kupującym jak i sprzedającym mieszkania. “Obido 3D ma na celu przede wszystkim pomóc naszym klientom w wyborze ich wymarzonej nieruchomości. Często, pomimo przedstawionego nam rzutu mieszkania, mamy problem z wyobrażeniem sobie jak nasze mieszkanie będzie wyglądało po odbiorze kluczy. Jest to naturalna obawa. Obido 3D eliminuje ten problem. Klienci już na etapie przysłowiowej "dziury w ziemi" mogą wejść do swojego wymarzonego mieszkania. Uważam, ze jest to doskonale rozwiązanie zarówno dla klientów jak i deweloperów. Klient zyskuje pewność co do słuszności decyzji o wyborze konkretnego mieszkania,deweloper natomiast zyskuje  świadomego klienta. Jest to niesamowita oszczędność czasu dla obu stron.”

Kiedy pojawią się pierwsze mieszkania w technologii 3D?

Oferta mieszkań 3D miała swoją premierę 2 lutego w krakowskim Teatrze Bagatela w trakcie Wieczoru Dewelopera. Goście mogli zobaczyć pierwsze mieszkania z wirtualnym spacerze. W trakcie eventu każdy kto chciał mógł założyć gogle i zobaczyć jak jego mieszkania mogą wyglądać po wdrożeniu modeli 3D. Większości z deweloperów pomysł ten bardzo przypadł do gustu. Grzegorz Sagan, wiceprezes Terra Casa podkreśla praktyczny wymiar wirtualnych spacerów dla klientów poszukujących mieszkania „Nie wszyscy umieją czytać z projektów, to na pewno jest bardzo pomocne, ktoś jak nie ma wyobraźni to bez dwóch zdań przenosi się w tę rzeczywistość.”

Paweł Gniadkowski, prezes obido.pl, podkreśla innowacyjność oraz wysokie zaangażowanie pracowników platformy, które przekłada się na kompletny i dobrze dopasowany do potrzeb Klientów produkt “Wspólnie z firmą Digital Wanderer udało nam się opracować technologię, za pomocą której bardzo kosztowne do tej pory spacery wirtualne, jesteśmy w stanie przygotować w błyskawicznym tempie. Dzięki temu możemy je za darmo zaoferować wszystkim klientom. Jeszcze nikt w Polsce (a z tego, co wiem i na świecie) nie przygotował takiej ilości wirtualnych spacerów 3D. To ogromne przedsięwzięcie, ale i wyzwanie: logistyczne, technologiczne i wdrożeniowe. W pracach nad tym produktem brało udział kilkunastu pracowników, którzy przez niemal trzy lata opracowywali założenia oraz rozwiązania niezbędne do jego realizacji. Dzięki ich determinacji, możemy po raz kolejny powiedzieć, że wyznaczamy kierunek branży nieruchomości mieszkaniowych.”

Aktualnie na obido.pl wirtualny spacer można oglądać dla kilkunastu inwestycji. W najbliższych tygodniach wszystkie mieszkania będą miały wprowadzone modele 3D. Dodatkowo wszyscy deweloperzy otrzymają okulary VR, dzięki którym klienci będą mogli uczestniczyć w wirtualnym spacerze w biurze sprzedaży.

Obido.pl
Obido.pl to największa i najbardziej zaawansowana technologicznie platforma Klientów rynku pierwotnego oparta o model “segment of one”. Od ponad trzech lat pomaga tysiącom użytkowników dziennie znaleźć wymarzone mieszkanie. Elastyczne podejście do Klienta, badanie jego potrzeb oraz reagowanie na zmiany preferencji w trakcie procesu poszukiwania mieszkania pozwala na budowanie najbardziej zaawansowanych profili użytkownika. Dzięki tak wnikliwej analizie, do Klienta trafią tylko mocno spersonalizowane oferty. Konsultanci obido.pl miesięcznie przesyłają klientom z Krakowa, Warszawy i Wrocławia ponad 150 000 rekomendacji dopasowanych mieszkań i domów.

News will be here