Reklama firmy – jak skutecznie reklamować firmę lokalnie i w Internecie?

Nie każda firma świadczy usługi skierowane do klientów z całej Polski. Czy to oznacza, że powinna wykorzystywać jedynie tradycyjne metody marketingowe, np. plakaty lub banery reklamowe? Absolutnie nie!

Dzisiaj lokalne reklamowanie firmy oznacza także marketing internetowy, a w tym między innymi pozycjonowanie lokalne. Dowiedz się, co to wszystko oznacza i jaką strategię najlepiej wybrać!

Najpopularniejsze formy skutecznej reklamy lokalnej dla firm

Jak reklamować firmę lokalnie? Z pewnością wciąż przyda się wiele działań tradycyjnych. Jednak współcześnie myśląc o kanałach promocji, nie można zapominać o Internecie. Najskuteczniejsze metody to właśnie te, które dotyczą świata cyfrowego. Coraz częściej bowiem, nawet przed skorzystaniem z prostych usług lub robieniem małych zakupów, “googlujemy” odpowiednie treści.

Wyróżniamy kilka najważniejszych metod promowania działalności lokalnej:

  1. Reklama tradycyjna w okolicy - ulotki, banery, plakaty, reklama billboardowa,
  2. Reklama mobilna - np. napis lub folia na szybie auta,
  3. Wizytówka w Google Maps, utworzona za pomocą konta w usłudze Google Moja Firma,
  4. Aktywność w social mediach, prezentowanie produktów / usług online, budowanie społeczności,
  5. Płatna kampania reklamowa w wynikach wyszukiwania (PPC, np. linki sponsorowane Google Ads),
  6. Płatna reklama w social media,
  7. Lokalne pozycjonowanie strony internetowej / lokalne pozycjonowanie sklepu.

Płatne kampanie reklamowe zawężone do obszaru terytorialnego

Jednym z rozwiązań przynoszących efekty już od samego początku jest reklama w Internecie polegająca na promocji w płatnych wynikach wyszukiwania. Najczęściej wykorzystywanym w tym celu systemem jest Google Ads, który oferuje naprawdę wiele korzyści. Przede wszystkim użytkownik otrzymuje bardzo zaawansowane narzędzie (planer kampanii), które pozwala na dostosowanie wszystkich parametrów reklamy. Ma to ogromne znaczenie dla promocji lokalnej. Można bowiem łatwo ustawić, jakie grupy osób mają być odbiorcami przekazu:

  • wszystkie osoby z danej lokalizacji,
  • osoby mieszkające w wybranej lokalizacji,
  • użytkownicy, którzy zadeklarowali obecność w tej lokalizacji w nieodległym czasie,
  • osoby podróżujące do tej lokalizacji.

W praktyce daje to ogromne możliwości działania i zwiększa skuteczność reklamy lokalnej. Przykładowo, sklep z akcesoriami dla niemowląt raczej nie będzie zainteresowany reklamą skierowaną dla osób, które niedawno odwiedziły tę lokalizację. Znacznie ważniejsi są mieszkańcy z okolicy. Tymczasem hotel lub restauracja jak najbardziej powinna kierować przekaz także do tych innych grup docelowych.

Pozycjonowanie lokalne - w trosce o rozpoznawalność i dobry wizerunek

Pozycjonowanie strony www (SEO) może być nastawione na pozyskanie ruchu z wyników o charakterze ogólnopolskim, jak i wzrost rozpoznawalności lokalnej. Ten drugi wariant, czyli pozycjonowanie lokalne np. pozycjonowanie Kraków, to świetny sposób na wypromowanie świadczonych usług lub oferowanych produktów w najbliższej okolicy. Jak działa tego typu pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google?

Pozycjonowanie lokalne jest niezwykle skuteczne zwłaszcza w mniejszych miejscowościach i w średniej wielkości miastach. W ramach SEO przeprowadza się optymalizację strony internetowej pod wyszukiwarki, wzbogaca się content i pozyskuje mocne odnośniki. Agencja zajmująca się reklamą w Google, która przeprowadza lokalne pozycjonowanie stron, dba o to, aby strona klienta wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania na regionalne słowa kluczowe, powiązane z jego biznesem.

Lokalne pozycjonowanie stron www - skuteczna reklama dla każdego

Niewątpliwą zaletą pozycjonowania stron www w zakresie regionalnym jest także ogromna elastyczność i dostępność takiego rozwiązania. Może z niego skorzystać mały sklep e-commerce, który realizuje zamówienia tylko w pewnym promieniu od siedziby. Lokalne pozycjonowanie stron internetowych świetnie sprawdzi się też dla wszystkich biznesów usługowych, a nie tylko sprzedażowych.

Olbrzymią zaletą pozycjonowania lokalnego jest niższy koszt, możliwość szybszego dotarcia na wysokie pozycje w pierwszej dziesiątce wyników Google, a także mniejsza konkurencja w porównaniu do pozycjonowania stron o zasięgu ogólnopolskim.