W tym krakowskim Empiku zapłacimy kombinacją twarzy i tęczówki

fot. Empik

Mastercard, Empik i PayEye uruchamiają pilotaż płatności biometrycznych opartych o fuzję biometrii tęczówki oka i twarzy.  W ten sposób będzie można płacić m.in. w krakowskim salonie w Galerii Kazimierz od 12 czerwca.

PayEye to polski fintech, który rozwija autorską technologię bezgotówkowych płatności biometrycznych w sklepach z wykorzystaniem fuzji biometrii oka oraz twarzy. Jak wyjaśnia spółka, by móc przyjmować płatności w systemie PayEye przedsiębiorca musi wyposażyć się w specjalny terminal eyepos. Z zapewnień firmy wynika, że proces wymaga precyzyjnej kalibracji, dzięki czemu nie ma ryzyka, że przypadkiem spojrzymy na terminal i zapłacimy.

Tego typu płatności będą możliwe w pięciu salonach Empiku, w tym w Krakowie.  – Byliśmy jednym z pionierów polskiego e-commerce i omnichannel, proponując klientom
rozwiązania, które niejednokrotnie wyprzedzały rynek i wyznaczały nowy standard w usługach subskrypcyjnych, sposobach dostawy czy nowoczesnych formach płatności – mówi Ewa Szmidt, prezeska grupy Empik.

Pierwsi w Europie

Prezes Smidt podkreśla, że klienci sieci są otwarci na innowacje i nowe technologie. – Dlatego z tym większym entuzjazmem jako polski lider sprzedaży omnikanałowej dołączamy do pierwszego w Europie pilotażu płatności biometrycznych w ramach programu Mastercard Biometric Checkout – stwierdza.

– Pilotaż, który inicjujemy dzisiaj z Empikiem i PayEye to także potwierdzenie zaangażowania Mastercard w rozwój lokalnych technologii oraz wspieranie polskiego rynku elektronicznych płatności. Wierzymy, że biometria może zapewnić konsumentom najlepsze w swojej klasie doświadczenia, równoważąc wygodę i bezpieczeństwo, i nie możemy się doczekać skalowania naszego programu tutaj w Polsce – mówi Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.

– Udział w Mastercard Biometric Checkout Program to ogromne wyróżnienie i zwieńczenie naszej ciężkiej pracy nad najlepszą technologią biometryczną na świecie. Wierzymy, że
płatności spojrzeniem to rozwiązanie globalne, które niezależnie od szerokości geograficznej zapewnia konsumentom najwyższe bezpieczeństwo, komfort użytkowania oraz niesamowite doświadczenia. Współpraca z takimi markami jak Mastercard i Empik to dla nas niesamowita przygoda i cieszymy się, że wspólnie stworzyliśmy program, w którym kupujący mogą przetestować usługę PayEye na taką skalę – komentuje Daniel Jarząb, CEO PayEye.