Zwierzyniec doczekał się centrum handlowego [ZDJĘCIA]

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Deweloper zakończył budowę centrum handlowego przy ul. Księcia Józefa na Zwierzyńcu. Otwarcie zaplanowano na czwartek 25 lutego.

Ukończono budowę sześciu budynków parku handlowego „Atut Bielany” oraz przebudowę układu komunikacyjnego prowadzącego do obiektu. – Budowa przebiegła zgodnie z planem i bez żadnych większych trudności. Dotrzymaliśmy zapowiadanych terminów ukończenia inwestycji, dzięki czemu centrum jest już gotowe – komentuje Krzysztof Gaczorek, prezes zarządu KG Group.

Na klientów czeka dziewięć lokali handlowych, w tym Biedronka, piekarnia Buczek, Rossmann, Kik, czy Pepco. Sklep Action i Mediaexpert zostaną otwarte dopiero 4 marca, jak poinformował nas inwestor. Laboratorium medyczne Diagnostyka oraz apteka również zostaną uruchomione z opóźnieniem.

Należy dodać, że park handlowy, jakim jest Atut Bielany, to nie galeria handlowa, gdzie każdy najemca otwiera swój lokal o jednakowej godzinie wraz z innymi najemcami. Park handlowy charakteryzuje się tym, że każdy z najemców wyznacza sobie własne godziny funkcjonowania.

Nowe centrum handlowe zlokalizowano przy drodze wojewódzkiej nr 780 przy ul. Księcia Józefa na Zwierzyńcu i faktycznie jest to jedyny wielkopowierzchniowy obiekt handlowy w zachodniej części miasta. Miejsce to jest skierowane przede wszystkim do mieszkańców takich rejonów, jak: Wola Justowska, Piekary, Bielany, Salwator, Przegorzały, Dębniki czy Liszki – informował inwestor.

Prosto z auta do sklepu

Paulina Bauer, zarządzająca nieruchomościami w międzynarodowej firmie doradczej Cushman & Wakefield mówi na przykładzie Warszawy – „w Krakowie też to się sprawdza” – że parki handlowe całkiem nieźle poradziły sobie w trakcie pandemii.

– W Warszawie zwykle przebywa bardzo dużo mieszkańców spoza stolicy. W okresie pandemii te osoby wróciły do swoich domów, więc miasto opustoszało. Najbardziej ucierpiały na tym galerie handlowe, bo po prostu zabrakło klienta docelowego. Zyskały na tym natomiast parki handlowe, często zlokalizowane na obrzeżach dużych aglomeracji, albo w mniejszych miejscowościach – wyjaśnia ekspertka.

Parki handlowe oferują umiarkowaną ofertę i zdecydowanie koncentrują się na dostarczaniu artykułów pierwszej potrzeby. W każdym takim obiekcie znajdziemy na pewno sklep z ubraniami, market spożywczy, ale może się trafić również najemca z produktami wyposażenia wnętrz. Czego więcej nam potrzeba?

Na południu deweloper KG Group intensywnie rozwija sieć parków handlowych Atut, ale w innych częściach kraju znane są również takie marki jak Metro Park, czy Hopstop.

Z perspektywy klienta parki handlowe zdecydowanie mniej narażają gości na ryzyko wzajemnego zakażenia. – W takich obiektach nie ma części wspólnych, w których moglibyśmy się gromadzić i wzajemnie zarażać się od siebie. Niemal prosto z auta wchodzimy do poszczególnych sklepów, co sprawia, że mamy większe poczucie bezpieczeństwa – tłumaczy Paulina Bauer.

W parkach handlowych na pewno robimy zakupy szybciej, nie krążymy po galeriach, które są budowane w taki sposób, aby klient został w nich jak najdłużej. – Parki handlowe są odbierane jako te bezpieczniejsze obiekty i widać to również po obrotach najemców w tych placówkach – dodaje ekspertka Cushman & Wakefield.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Zwierzyniec