Cztery sklepy francuskiej sieci zostały przystosowane do najnowszych standardów handlowych. Ostatnim z nich był ten przy ul. Mackiewicza. Na przebudowę czeka hipermarket w galerii Bronowice.
Auchan (oszą) nie oznacza nic konkretnego – to jedynie fonetyczny zapis dzielnicy w miejscowości, gdzie w 1961 roku powstał pierwszy tego typu sklep. Chodzi o Houts Champs w Roubaix (północna Francja). W Polsce marka jest obecna od 1996 roku, w Krakowie pierwszy sklep powstał 13 lat później w Bonarce.
Oszczędnie i estetycznie
Od kilku lat sklepy przechodzą modernizację, zmienia się nie tylko estetyka, ale również rozłożenie i wielkość asortymentu, a także wymieniany jest sprzęt chłodniczy. Po przebudowie są super- i hipermarkety w centrum handlowym M1, C.H Krokus, a także w Bonarce.
Niedawno metamorfozę przeszedł supermarket w galerii Mozarta na Prądniku Białym (naprzeciwko basenów Clepardii). Prace trwały kilka miesięcy, zakończyły się na początku października.
– Sklep przy ul. Mackiewicza dostosowaliśmy do naszego nowego konceptu handlowego, metraż został trochę zwiększony, by klient mógł komfortowo robić zakupy. Wszystkie meble zostały wymienione, zmieniliśmy również linię kas oraz Punkt Obsługi Klienta – wymienia Hanna Bernatowicz, dyrektorka komunikacji w Auchan Polska. Nowy energooszczędny sprzęt chłodniczy zastąpił wysłużone urządzenia.
Oprócz tego rozbudowane zostały działy z alkoholami i kuchniami świata. – Poszerzono również asortyment na działkach owoce warzywa, cukiernia, produkty świeże. Powiększyliśmy również dział z produktami bio, wegan, bez laktozy, bez glutenu oraz strefę z produktami dla zwierząt – mówi Bernatowicz. Obecnie na modernizację czeka Auchan Bronowice.
Zyski idą w miliony
Firma zarządza siecią 106 sklepów własnych w Polsce: 70 hipermarketów i 35 supermarketów oraz sklepem autonomicznym Auchan GO. Ponadto sieć współpracuje z 25 sklepami franczyzowymi i 74 sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan w partnerstwie z bp. Auchan Polska jest częścią obecnej w 13 krajach sieci Auchan Retail.
Sieć zamknęła 2023 rok zyskiem netto w wysokości 73 mln zł, a zysk z działalności operacyjnej firmy wyniósł 215 mln zł. Przychody ze sprzedaży odnotowane przez spółkę wzrosły o blisko 3 proc. w porównaniu z rokiem 2022.