edrone pozyskuje 5,3 miliona dolarów. Ponad setka nowych miejsc pracy

zespół edrone fot. Szostek Mateusz

Krakowska firma technologiczna opracowująca system CRM dla rynku sprzedaży internetowej właśnie ogłosiła inwestycję w wysokości 5,3 miliona dolarów. Na co przeznaczy pozyskany kapitał?

Kapitał pochodzi z dwóch źródeł; pierwszym z nich jest węgierski fundusz VC PortfoLion, drugim jest grant na budowę asystenta głosowego. Cała kwota zostanie przeznaczona na prace badawczo-rozwojowe, akcelerację biznesu w regionach CEE oraz LATAM i rekrutację ponad setki pracowników w ciągu najbliższego roku.

Inwestycja umożliwi realizację strategii firmy, która zakłada utworzenie punktu kompleksowej obsługi sklepów internetowych dowolnych rozmiarów, dążących do uzyskania technologicznej przewagi nad konkurencją.

Kapitał został pozyskany w ramach rundy inwestycyjnej zrealizowanej przez PortfoLion (2,5 mln dolarów) oraz grantu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (12,5 mln zł). Grant NCBR ma służyć opracowaniu platformy wdrożeń wirtualnych asystentów sprzedaży.

– Bootstrapowanie się przez cztery lata nie było proste, zwłaszcza w tych dosyć niespokojnych czasach. Naprawdę, bardzo cieszę się, że możemy ogłosić aż dwie inwestycje. To dla nas ekscytująca chwila i miło mi powitać PortfoLion w rodzinie edrone! Trudno znaleźć partnera, który tak doskonale rozumie specyfikę twojej branży i dynamikę firmy. Nam się udało – mówi Michał Blak, prezes edrone.

Pewny kapitał w niepewnych czasach

E-commerce, jako jeden z niewielu rynków, wyszedł obronną ręką z pandemicznej rzeczywistości, wzrosty odnotowuje zresztą w dalszym ciągu. Inwestycja VC zostanie wykorzystana w ciągu najbliższych 18 miesięcy. Przeznaczona zostanie między innymi na działalność na rynkach LATAM, a także na rozwój w zupełnie nowych regionach świata. Tylko w tym roku wartość e-commerce LATAM wzrosła o 230 proc., prawie dwukrotnie przewyższając wzrost wartości e-commerce w skali globalnej (130 proc.).

– edrone zdążył udowodnić, że rozwija się stabilnie, rokrocznie zwiększając swoje przychody dwu-, a nawet trzykrotnie. I to pomimo działania na bardzo konkurencyjnym rynku. Wierzymy, że nasza sieć biznesowa, doświadczenie i wsparcie inwestycyjne, w połączeniu z ich odwagą i apetytem, tylko doda impetu ich rozwojowi, a edrone stanie się MerTechowym liderem rodem z CEE – mówi Tibor Győrbíró z funduszu PortfoLion.

W Europie firma planuje otworzyć także zupełnie nowe rynki, szczególnie w regionie CEE. W Ameryce Południowej edrone skupia się na rozwoju strategicznych relacji partnerskich, jako że to właśnie tam, przed trzema laty, firma rozpoczęła ekspansję zagraniczną, do tej pory pozyskując ponad setkę klientów. W ciągu najbliższych dwunastu miesięcy edrone planuje także zatrudnienie stu nowych pracowników: głównie w zespole odpowiadającym za produkt i w dziale sprzedaży.