News LoveKraków.pl

J.W. Construction chce zbudować 3-poziomowy parking w centrum Krakowa. Część miejsc odda miastu

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Warszawska spółka chce zbudować podziemny parking na około 200 miejsc obok planowanego hotelu. Firmie jest to potrzebne do otrzymania większej liczby gwiazdek. W tym celu złożyła wniosek o częściową zmianę zapisów planu miejscowego na terenie Starego Miasta.

Firma, która w dawnych gmachu PKO przy ul. Wielopole planuje stworzyć pięciogwiazdkowy hotel, złożyła wniosek o częściową zmianę zapisów planu miejscowego w procedurze ZPI (Zintegrowany Plan Inwestycyjny).

– Składamy wniosek na działkę przed „Olimpijką”, gdzie miasto planowało kiedyś budowę parkingu. Chcemy tam stworzyć trzypoziomowy podziemny parking z około 200 miejscami. Część z nich zostanie oddana miastu, a część będzie bilansowana na potrzeby hotelu – mówi Piotr Knez z Urba Atchitects, który jest odpowiedzialny za projekt hotelu i ZPI. Inwestor chce, by w planie miejscowym została dopuszczona możliwość bilansowania miejsc postojowych dla ich inwestycji z innej działki.

Wynika to z tego, że teren, gdzie ma być hotel, jest w 100 procentach zabudowany. Natomiast bez miejsc postojowych inwestor nie otrzyma wyższej kategoryzacji hotelu niż trzy gwiazdki.

Co w zamian?

Oprócz wspomnianych miejsc postojowych – na razie inwestor nie chce zdradzić, ile ich będzie, bo to zostanie ustalone podczas negocjacji z miastem –  okoliczni mieszkańcy będą mogli liczyć na park kieszonkowy na poziomie zero. Obecnie tam parkują samochody. Piotr Knaz dodaje, że zachowane zostaną dojazdy i obsługa komunikacyjna. Inwestor zaprojektuje również schron dla ludności. Zgodnie z nowym prawem, samorządy mają realizować tego typu budowle.

Obecnie projekt jest na etapie uzupełnienia braków formalnych. Jak udało się dowiedzieć, dziś zostaną one uzupełnione i urząd miasta będzie miał trzy dni na sprawdzenie projektu pod względem formalnym.

Plany miasta i mieszkańców

Ponad dekadę temu miasto opracowało dokument, w którym wyznaczyło dla obszaru II obwodnicy lokalizację dla 30 podziemnych parkingów (bez Korony i Hali Targowej – te miały być naziemne), gdzie miałoby się znaleźć blisko 12 tys. samochodów. Plan miał być realizowany właśnie teraz. Wśród tych planów znalazła się „Olimpijka”. W sumie na terenie całego miasta miało powstać więcej parkingów, a szacunkowy koszt wyniósł ponad 2 mld złotych. Po latach niewiele z projektów zostało zrealizowanych, a od budowy samej „Olimpijki” miasto odstąpiło z uwagi na protesty społeczne.

Przypomnieć należy również to, że w 2022 roku w ramach budżetu obywatelskiego pojawił się pomysł na realizację parku kieszonkowe na terenie, gdzie ma powstać parking. Projekt został wyceniony na ok. 120 tys. złotych.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Stare Miasto