Pandemia graczom nie straszna. Digital Dragons rusza we wrześniu

digital dragons fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Jedna z najważniejszych imprez branży gier odbywających się w Krakowie startuje już 15 września – tym razem wirtualnie.

Digital Dragons zwykle odbywał się w maju, jednak ze względu na pandemię tegoroczną edycję przełożono i zdecydowano się na przeprowadzenie jej w formie cyfrowej.

– Pandemia ograniczyła jedną z największych wartości tych wydarzeń, czyli możliwość spotkania się, wymiany myśli i doświadczeń. Staramy się zatem zastąpić aspekt networkingowy na różne sposoby – mówi Barbara Wityńska-Słącz z Krakowskiego Parku Technologicznego, organizatora Digital Dragons.

Opcje wirtualnej platformy, która zostanie wykorzystana do organizacji wydarzenia, pozwalają na zrealizowanie wydarzenia online, tak by składało się ze wszystkich ważnych dla uczestników imprezy segmentów. Dodatkowo, będą mogli korzystać z różnych atrakcji przygotowanych przez sponsorów na wirtualnych stoiskach, a także uczestnicy z business pasami będą mogli umawiać się na indywidualne spotkania.

Agenda

Już dzisiaj wiadomo, że do konkursu dla niezależnych twórców gier Indie Showcase zgłosiła się rekordowa liczba uczestników. Ponad 200 gier z 37 krajów, z których do głównego konkursu zostanie wybranych 60 tytułów. Z Polski o ten przywilej walczyć będzie 50 gier, ale w konkurencji są przedstawiciele z wielu innych krajów.

W tym roku również zostaną przyznane nagrody dla najlepszych polskich produkcji 2019 roku (w sierpniu zostały ogłoszone nominacje). Najlepsze opinie przedstawicieli środowiska branży gier uzyskał Bloober Team z siedzibą w Krakowie.

W trakcie konferencji odbędą się również prelekcje, wykłady oraz panele dyskusyjne ze specjalistami z całego świata.

Branża gier nie zwalnia tempa

Raport Newzoo, firmy analitycznej monitorującej branżę gier przewiduje, że globalny rynek wygeneruje w 2020 roku przychód w wysokości 159,3 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 9,3 proc. rok do roku. Już w marcu wydatki na cyfrowe wersje gier komputerowych przekroczyły 10 miliardów dolarów.

Wartość obrotów akcjami na New Connect wzrosła o 1000 proc., w czym niebagatelny udział mają spółki z branży gier. Z drugiej strony, ciekawe dane przynosi też raport przygotowany przez Unity, analizujący zachowania użytkowników gier stworzonych przy pomocy produktów Unity. Gra coraz więcej osób, więcej niż kiedykolwiek – o 46 proc. wzrosła liczba użytkowników platform gamingowych, a o 17 proc. gier mobilnych. Gracze bardziej się angażują, co owocuje dłuższym utrzymaniem ich uwagi i większymi zyskami (zakupy wewnątrz aplikacji). Mobilni gracze instalują o 84 proc. więcej aplikacji.

– Trzeba pamiętać, że ogólnoświatowa sytuacja może mieć coraz większy wpływ na budżety domowe graczy, co za tym idzie na ich możliwości nabywcze. Z kolei pojawienie się nowych użytkowników może wygenerować inne oczekiwania i kreować nowego odbiorcę – podsumowuje Barbara Wityńska-Słącz z KPT.

News will be here