Ponad 20 mln zł na rozwój uPacjenta

Dominik Swadźba i Konrad Kargol, założyciele uPacjenta fot. materiał prasowy

Krakowski start-up uPacjenta, który specjalizuje się w zamawianiu badań krwi do domu, pozyskał ponad 20 mln złotych finansowania na dalszy rozwój. Fundusze ułatwią dostęp do badań krwi oraz testów COVID w Europie oraz wzmocnią przewagę technologiczną firmy na arenie międzynarodowej.

uPacjenta ogłasza zamknięcie rundy seed w kwocie ponad 21 mln zł. Liderem jest fundusz Inovo Venture Partners, który przewodził również m.in. pierwszej rundzie Booksy. Finansowanie pochodzi też od Innovation Nest i zagranicznych funduszy YZR oraz grupy inwestorów 10X Founders, którzy stoją za inwestycjami m.in. w Revolut i Tier. Rundę wsparli też prywatni inwestorzy i doradcy, związani m.in. z Uber, Pracuj.pl, Softbank, Packhelp. Środki zostaną przeznaczone na wzmocnienie przewagi technologicznej i ekspansję w Europie – czytamy w komunikacie uPacjenta.

uPacjenta to platforma stworzona przez Dominika Swadźbę i Konrada Kargola, która łączy pacjentów i specjalistów medycznych, umożliwiając zamawianie badań krwi do domu. Pacjent wybiera interesujące go badania, ustala datę, godzinę i adres oraz specjalistę, który przeprowadzi pobranie. System przypomina o terminie wizyty, a wyniki badań dostępne online można skonsultować ze specjalistą. W ofercie znajduje się ponad 700 badań laboratoryjnych, w tym również testy na COVID-19.

Tylko w 2021 roku za pośrednictwem platformy zamówiono blisko pół miliona badań krwi. To ponad 2 razy więcej niż w roku poprzednim i aż 11 razy więcej niż 2 lata temu.

– Dążymy do tego, aby każdy człowiek na świecie mógł skorzystać z badań profilaktycznych, siedząc we własnym fotelu. Wierzymy, że dzięki temu ludzie będą częściej się badać, co przełoży się na wcześniejsze wykrywanie poważnych chorób. Naszą misją jest wydłużanie życia, dlatego stworzyliśmy system, dzięki któremu monitorowanie zdrowia jest tak łatwe, jak zamawianie pizzy do domu – mówi Dominik Swadźba, prezes uPacjenta.

Pozycję uPacjenta na rodzimym rynku umacnia partnerstwo, m.in. z największą siecią laboratoriów medycznych w Polsce, czyli Diagnostyką, dzięki czemu do dyspozycji użytkowników platformy jest ponad 1200 stacjonarnych punktów pobrań.