Shell rozwija nową linię biznesową i szuka specjalistów

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Shell zatrudnia w Krakowie kilka tysięcy osób, którzy w 95 proc. już od ponad roku pracują zdalnie, a zatem ponad 40 tys. m kw. zajmowanej powierzchni biurowej na Czerwonych Makach w dużej mierze stoi opustoszała. Sytuacja pandemiczna nie przeszkadza jednak w rozwoju centrum biznesowego.

Centrum Shella w Krakowie pod koniec 2019 roku osiągnęło liczbę ponad 4 tys. zatrudnionych osób, tym samym stając się trzecim największym centrum firmy w Europie pod względem zatrudnienia. Tylko w 2019 roku Shell przyjął tysiąc nowych specjalistów. Kilka miesięcy później wybuchła pandemia koronawirusa, a rozwój Shella przyhamował, jak zresztą całego świata.

Obecnie Shell Business Operations Kraków zatrudnia 4400 specjalistów. W 2020 roku z firmy odeszło lub awansowało do innych struktur Shella 400 osób, ale zatrudniono 600 nowych. W sumie zespół powiększył się o 200 osób, a więc możemy być przekonani, iż mimo pandemii i silnych zawirowań na rynku ropy naftowej w ubiegłym roku, Shell dalej rozwija swoje krakowskie centrum biznesowe.

– W tym roku zakładana jest dalsza rekrutacja kadry, w tym do nowo rozwijanych działów. Ten wzrost i stałe zwiększanie zaawansowania realizowanych projektów jest tym ważniejsze, że w tym roku centrum obchodzi 15-lecie działalności – mówi Agnieszka Pocztowska, dyrektor generalna centrum Shella w Krakowie.

Więcej miejsc pracy dla specjalistów IT

W centrum Shella działa aktualnie 12 linii biznesowych i właśnie wdrażana jest trzynasta linia IT, której zespół będzie zajmował się tematyką z dziedziny big data, czy information risk management. Firma przygotowała 30 stanowisk pracy dla wysokiej klasy specjalistów, tzw. seniorów na rzecz rozwoju nowej linii.

– Wciąż przybywa ról dla specjalistów z dużym doświadczeniem, wspierających kluczowe międzynarodowe procesy biznesowe Shell. Rozwijana jest m.in. kadra ekspertów w kilku bardzo ciekawych działach, takich jak np. Corporate Relations (relacje zewnętrzne i komunikacja) czy Retail (wsparcie m.in. sprzedaży produktów na stacjach). W ramach działu Global Commercial ostatnio zaczął działać także zespół Aviation – wspierający sprzedaż produktów dla branży lotniczej i optymalizację infrastruktury do tankowania na lotniskach – wyjaśnia Agnieszka Pocztowska.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Dębniki