Targi w Krakowie. „Firma pewnie wchodzi w 2022 rok”

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

6 stacjonarnych imprez targowych, 16 konferencji online, 3 konferencje prasowe, dziesiątki godzin programów towarzyszących oraz premiera Telewizji Targowej podczas 24. Międzynarodowych Targów Książki w Krakowie – podsumowują 2021 rok organizatorzy Targów w Krakowie i zarządzający Expo Kraków.

W ciągu 12 miesięcy Targi w Krakowie przygotowały 16 wirtualnych spotkań m.in. dla branży: narzędziowo-przetwórczej, opakowaniowej, gastronomicznej, winiarskiej, kompozytowej, medycznej, stomatologicznej i związanej ze środkami zapewniającymi bezpieczeństwo sanitarne. Z dużym prawdopodobieństwem część z nich na stałe zagości w kalendarzu wydarzeń.

Wyzwaniem było przygotowanie 11th International Conference on Advanced Vibrational Spectroscopy #ICAVS11. Przez 4 dni ponad 370 uczestników – naukowców z całego świata – brało udział w łącznie w ponad 300 prezentacjach wygłoszonych przez 100 prelegentów. Wydarzenie odbywało się online w czterech wirtualnych salach konferencyjnych – czytamy w komunikacie Targów w Krakowie.

Ciekawym rozwiązaniem okazało się wprowadzenie katalogów elektronicznych na stronach poszczególnych targów, w których publikowane są wizytówki firm. Metoda ta sprawdziła się podczas lockdownu, ponieważ w ten sposób szybko i bez konieczności bezpośredniego kontaktu można było nawiązać relacje biznesowe.

Zielone światło dla branży

230 dni – tyle czasu branża targowa czekała na wiadomość, która 6 czerwca obiegła media. Decyzją Ministra Zdrowia organizacja targów, konferencji i kongresów ponownie była możliwa. Informacja zbiegła się w czasie z likwidacją szpitala tymczasowego, który od listopada 2020 r. do końca maja 2021 r. funkcjonował w EXPO Kraków.

22 czerwca podczas konferencji prasowej zarząd firmy dokonał symbolicznego wyburzenia fragmentu ściany szpitala tymczasowego – był to znak, że organizatorzy są gotowi na przyjęcie gości oraz powrót wydarzeń stacjonarnych.

Zwrot o 360 stopni

Pierwszą stacjonarną imprezą zrealizowaną przez Targi w Krakowie były wrześniowe Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations organizowane w EXPO XXI Warszawa. Trzy tygodnie później w EXPO Kraków odbyła się premierowa edycja TUNING SHOW EXPO – impreza dedykowana fanom motoryzacji.

W październiku tradycyjnie miłośnicy literatury spotkali się na Międzynarodowych Targach Książki w Krakowie, które po raz pierwszy odbyły się w dwóch przestrzeniach równocześnie: online oraz offline.

Intensywny okazał się także listopad. W tym czasie w Krakowie odbyły się Międzynarodowe Targi Wyposażenia Hoteli i Gastronomii HORECA®, Targi Artykułów Spożywczych i Napojów dla Gastronomii GASTROFOOD, Międzynarodowe Targi Wina w Krakowie ENOEXPO®, a we Wrocławiu Dolnośląskie Targi Stomatologiczne DENTAMED.

Równie dużo pracy miał Dział Wynajmów, bowiem w kalendarzu EXPO Kraków można było odnaleźć wiele imprez zewnętrznych, m.in. Międzynarodowy Kongres Kosmetyczny i Targi Beauty LNE, konferencję DesignWays, Targi Mieszkań i Domów oraz towarzyszącą im wystawę „Impresjoniści i postimpresjoniści 3D”, Dni Obuwia POLSHOES czy Targi Biżuterii Jubinale CHRISTMAS. EXPO Kraków sprawdziło się również jako studio dla jednej ze stacji telewizyjnych.

– Targi to nie tylko jednorazowe stoisko, to praca na wiele miesięcy przed i po imprezie. Dzięki dostępnym narzędziom kontakt z branżą możliwy jest przez 365 dni, co sprawia, że proponowane imprezy uwzględniają wszystkie kluczowe potrzeby wystawców i gości. Firma pewnie wchodzi w 2022 rok przygotowując się do intensywnego sezonu – podsumowują Targi w Krakowie.

News will be here