Na kampusie 600-lecia Uniwersytetu Jagiellońskiego miał się pojawić Shein Cloud Car, promujący zakupy w chmurze. Studenci stanowczo i wyraźnie powiedzieli „nie” chińskiej marce.
Różowy punkt mobilny marki odzieżowej miał w tym roku pojawić się w sześciu największych miastach Polski, w tym w Krakowie. Nie wszędzie jednak firma została powitana z otwartymi ramionami. Najpierw stanowczy sprzeciw wyrazili studenci Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, teraz krakowscy żacy.
– Wczoraj dotarła do nas informacja o planowanym stoisku firmy Shein na naszym kampusie. Pragniemy jednoznacznie podkreślić, że od razu, gdy tylko dowiedzieliśmy się o tym fakcie, podjęliśmy natychmiastowe działania, by temu zapobiec. Zdecydowanie sprzeciwiamy się działalności firm, których reputacja i postępowanie są niezgodne ze standardami etycznymi – poinformował w środę wieczorem Samorząd Studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego
SSUJ zakomunikowało, że po reakcji studentów, władze uczelni wycofały zgodę na to, by punkt mobilny marki pojawił się na kampusie.
– Jednocześnie, zachęcamy Was do kontaktu z nami w sprawach, które są dla Was ważne, ponieważ zależy nam na wspieraniu naszej społeczności studenckiej i budowaniu przestrzeni wolnej od nieetycznych praktyk. Chcemy również podziękować wszystkim, którzy poinformowali nas o tej sytuacji – napisali przedstawiciele Samorząd Studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Czym jest Shein?
Shein to globalny sklep internetowy specjalizujący się w modzie, oferujący szeroki asortyment odzieży, akcesoriów, obuwia i artykułów domowych w przystępnych cenach. Firma, założona w Chinach, zdobyła popularność dzięki nowoczesnym, trendowym produktom i szybkim aktualizacjom kolekcji, skierowanym głównie do młodszych konsumentów.
Marka jest krytykowana z kilku powodów. Shein oskarżany jest o niskie standardy pracy w swoich fabrykach, stawianie na fast fashion (w ofercie znajduje się ogromna liczba tanich produktów o niskiej jakości) czy negatywny wpływ na środowisko.