Celem akcji było docenienie pracowników, którzy, pomimo zagrożenia koronawirusem, podejmują swoje codzienne obowiązki. Jak mówią organizatorzy, to właśnie Ci, często anonimowi bohaterowie dzisiejszych czasów to prawdziwa, ludzka tarcza antykryzysowa. W ramach akcji pracownicy firm członkowskich BCC przygotowywali zdjęcia z kartką, na której umieszczony był napis #RatujeBoPracuje. Swoją aktywnością w kampanii pokazywano także za pomocą nakładek na zdjęcia profilowe, zawierających napis #RatujeBoPracuje.
W akcji udział wzięły firmy z całej Polski, ale szczególna aktywnością wykazały się te z Krakowa i Małopolski - ponad 100 przedsiębiorstw i blisko 12 tysięcy pracowników, z branży.
Teraz majowa akcja została doceniona przez prestiżową międzynarodową Branded Content Marketing Association, organizację wyznaczającą standardy branżowe w zakresie najlepszych praktyk w PR i marketingu. #RatujeBoPracuje zdobyła nagrodę w plebiscycie Lockdown Content Showcase, w ramach którego oceniane były najbardziej kreatywne kampanie zrealizowane w czasie wiosennego lockdownu.
W gronie autorów zwycięskich realizacji znalazły się globalne marki handlowe, z zakresu high-tech, czy branży spożywczej. Wszystkie nagrodzone kampanie łączy dostarczona odbiorcom wartość poprzez: rozrywkę, informacje, edukację, użyteczność lub inspirację.