Nie hotel, jak pierwotnie zakładało pozwolenie na budowę, a blok mieszkalny chce budować inwestor nad Wilgą przy ul. Konopnickiej.
Zakończyły się podchody Eko-Parku do inwestycji nad Wilgą, gdzie zgodnie z wydanym w 2010 roku, a później dwukrotnie modyfikowanym pozwoleniem na budowę, miał powstać kilkukondygnacyjny hotel z garażem podziemnym i mieszkaniami na najwyższych piętrach.
Lepsze mieszkania
W lipcu 2024 roku inwestor wystąpił o zmianę sposobu użytkowania obiektu. Lokale hotelowe miały stać się mieszkalnymi oraz usługowymi. Za tym zaplanowano zmianę układu funkcjonalnego kondygnacji nadziemnych, a także części kondygnacji podziemnej.
I tak w klatkach A i B ma znaleźć się 44 mieszkania i jeden lokal biurowy. W klatkach C, D i E 138 mieszkań, 24 lokale biurowe i jeden usługowy. W sumie w budynku i obok motoryzowani mieszkańcy mieli by do dyspozycji 225 miejsc parkingowych, z czego ponad 150 w garażach podziemnych.
– Inwestor uzupełnił braki w terminie określonym w postanowieniu, następnie pismem z dnia 14 marca roku strony zostały powiadomione o wszczęciu postępowania i możliwości zapoznania się ze zgromadzonym materiałem dowodowym – informuje Katarzyna Misiewicz z biura prasowego UMK. – Obecnie trwa czas dla stron na zapoznanie się z aktami i ewentualne wniesienie uwag, do których organ odniesie się w treści decyzji kończącej postępowanie – dodaje.
Opcjonalnie hotel
Gdyby jednak urząd nie wydał pozwolenia, na jakie liczy inwestor, spółka nadal może zbudować hotel składający sie z ośmiu kondygnacji naziemnych i jednej podziemnej. W sumie goście hotelowi będą mogli skorzystać z 460 pokoi, dodatkowo w budynku planowane było 115 mieszkań i trzy lokale handlowe. liczba miejsca parkingowych wynosił 225.
Inwestor złożył jeszcze jeden wniosek, ale postępowanie od połowy zeszłego roku jest zawieszone. W tym projekcie założenia są takie, że powstaną 163 mieszkania, 25 lokali biurowych i trzy usługowe. W sumie do dyspozycji zostaje 241 miejsc postojowych.
Przebudowa układu drogowego
Inwestycja wiązała się ze sporymi zmianami drogowymi. Prace zaczęły się jeszcze pod koniec w 2023 roku i trwały ok. 10 miesięcy. Deweloper, na podstawie umowy z miastem, wybudował fragment drogi łączącej się z ul. Barską w pobliżu tunelu przebiegającego pod ul. Konopnickiej i przebudował ciągi piesze w sąsiedztwie. Ze względu na różnice wysokości, potrzebna była także budowa pochylni i muru oporowego, a wcześniej – przebudowa podziemnych instalacji.
Zatwierdzony przez urzędników projekt spotkał się natomiast z krytyką ze strony rowerzystów, z racji tego, że nie przeszedł audytu rowerowego i nie uwzględnia wygodnego połączenia dla użytkowników poruszających się pomiędzy Wilgą a budowaną obecnie kładką Kazimierz-Ludwinów.